פני הטרור

ניצלה את מחלת הסרטן להברחת חומר נפץ

כתב אישום הוגש היום נגד המחבלת מעזה שניצלה את מחלת הסרטן של אחותה המטופלת בישראל כדי לנסות להבריח לישראל חומר נפץ בתוך תרופות למטרות פיגועים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום כנגד אבתסאם מוסא, תושבת רצועת עזה כבת 59, הנאשמת שניצלה את היתר הכניסה לישראל שניתן לה לצורך ליווי אחותה חולת הסרטן לטיפול בבית החולים בישראל, והעבירה שפופרות ובהן חומר נפץ שקיבלה מידי פעיל חמאס. כתב האישום מייחס לה עבירה של איסור פעולה ברכוש טרור.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יואב קישון, עולה כי בתקופה שבין ספטמבר 2016 עד למעצרה בחודש אפריל האחרון, הנאשמת קיבלה בעשרה מקרים שונים היתר להיכנס לישראל וללוות את אחותה חולת הסרטן לטיפולים רפואיים בבית החולים בישראל.

ב-19 באפריל יצאו הנאשמת ואחותה לטיפול רפואי בבית החולים אל מוטלע בירושלים, והיו אמורות להיכנס לישראל דרך מעבר ארז.

קודם לכן, קיבלה הנאשמת מאדם שידעה שהוא פעיל בחמאס, ארבע שפופרות שעל שלוש מהן צוין כי הן מכילות חומר רפואי מסוג קרקסילברול, ועל הרביעית צוין כי היא מכילה חומר רפואי מסווג. בפועל, הכילו השפופרות חומר נפץ מסוג ניטרוגליצרין. הנאשמת התבקשה ע"י פעיל החמאס למסור את השפופרות הללו לערביה תושבת ישראל ששמה אום שאדי חוסני, והנאשמת מסרה לפעיל החמאס את מספר הטלפון הנייד שלה על מנת שאום שאדי תוכל ליצור עימה קשר.

בבידוק שנערך לה במעבר ארז, התגלה חומר הנפץ בחפציה של הנאשמת והיא נעצרה.

במקביל להגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות את מעצרה של הנאשמת עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר