מהומות בחווארה

מחבל פלסטיני נהרג מירי של אזרח ישראלי

תושב איתמר, אב לשמונה ילדים, שרכבו נרגם באבנים ליד חווארה וחש סכנה לחייו ירה לעבר המפגינים הפלסטינים. שניים מהם נפצעו ואחד מת מאוחר יותר מפצעיו (ביטחון)

(צילום: פלאש 90)

צעיר פלסטיני נהרג היום (חמישי) מירי של מתיישב ישראלי לעבר קבוצה של מפגינים פלסטינים שיידו אבנים בשומרון.

האירוע החל במהלך הפגנה של כ-200 פלסטינים ליד חווארה שם הושלכו אבנים. יהודי תושב איתמר שחלף במקום ושרכבו נגרם באבנים הגיב בירי ופגע בשני פלסטינים. היורה עוכב לאחר התקרית וטען כי חש סכנת חיים וירה באוויר. בעקבות המהומות, נחסם הציר לחווארה משני הכיוונים - מתפוח ויצהר.

חבריו של היורה, אב לשמונה, סיפרו כי היה בדרכו חזרה לביתו אחרי שערך קניות בסניף מקומי של "רמי לוי". הם טוענים כי סיפר להם שאמבולנס פלסטיני חסם לו את הדרך ואז יצא ממנו איש לבוש בבגדי רפואה והחל לבעוט ברכבו. בהמשך, לגרסתו, החל ההמון ליידות אבנים על רכבו ומחשש לחייו נאלץ לשלוף אקדח, ירה לאוויר וכתוצאה מכך הבריח את התוקפים.

מהירי נפגעו, כאמור, שני פלסטינים. אחד מהם - מועתז תאיה, בן 23 מהכפר ביתא שדרומית לחווארה - נפצע אנושות ומשרד הבריאות הפלסטיני הודיע זמן קצר לאחר מכן כי מת מפצעיו. גם בצה"ל אישרו כי הפלסטיני מת כתוצאה מהירי.

הפצוע השני הוא מג'די שתייה, צלם של סוכנות הידיעות "AP", שנפצע באורח בינוני. כוחות צה"ל שהגיעו למקום המהומות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, העניק גיבוי ליורה וטען כי הוא ניצל מלינץ'. דגן שוחח עם מח"ט שומרון חיזק את ידיו וקיים הערכת מצב עם הגורמים הרלוונטיים.

"יש לפעול באפס סובלנות כלפי מחבלים המבקשים לעצור את שגרת החיים ולפגוע פשוטו כמשמעו בתושבים", אומר דגן. "אנחנו מחזקים את חיילי צה"ל בפעילותם להגנה על אזרחי מדינת ישראל".

עוד הוא הוסיף כי "אסור לנהוג בכפפות של משי במחבלים. לא ייתכן שאמא תצא עם בנה בבוקר לתור לרופא או לעבודה ותותקף לאור היום". דגן הוסיף ואמר כי "אני מגבה לחלוטין את התושב שהגן על חייו ועל חיי הסובבים אותו מפני התוקפים".

מדובר בתקרית השנייה ביממה האחרונה שבה יורה מתנחל לעבר פלסטיני. אתמול בבוקר, ליד הכפר סילוואד שבאזור רמאללה, פתח מתיישב בירי לעבר פלסטיני שלפי החשד יידה אבנים לעבר מכוניתו. הפלסטיני נפצע באורח בינוני. מאז החלה שביתת האסירים הביטחוניים לפני כחודש נהרגו שני פלסטינים במהלך עימותים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר