סקר חדש

רק 60% מההורים שוחחו לאחרונה עם ילדם

מחקר מטריד למדי של מכון סמית שנערך בקרב 400 הורים לימד כי הורים רבים נמנעים מלשוחח בצורה מעמיקה עם ילדיהם. ועם מי עושים שיעורי בית, אבא או אמא? (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

סקר מטריד למדיי שהתפרסם בימים אלו מעלה כי רק 60% מההורים ניהלו שיחה אישית עם ילדיהם של לפחות חצי שעה בחודש האחרון, מתוכם 73% אמהות. 24% מהאבות ו-6% מהאמהות אמרו שאף פעם לא ניהלו שיחה כזו עם ילדיהם.

הסקר בוצע בקרב 400 הורים לילדים בגילאי 6-18 (כאלו שיש להם לפחות ילד אחד בגיל זה) על ידי מכון סמית עבור אגודת ניצן.

עורכי המחקר מסבירים כי הכוונה בשיחה אישית היא שיחה מעמיקה, שנמשכת לפחות חצי שעה. במהלך שיחה כזו ההורה מדבר עם הילד על נושאים כמו מה עובר עליו, מה הוא מרגיש, מה מעצבן אותו, היחסים שלו עם אחים וחברים ועוד.

מהסקר, שבוצע עולה כי ההורים נוהגים לנהל שיחה אישית עם ילדיהם הצעירים (בגילאי 6-9) יותר מאשר עם ילדיהם הבוגרים (בגילאי 16-18) ואין הבדל מגדרי בין בנים ובנות. 37% מההורים ציינו שניהלו שיחה אישית עם הילדים בגילאי 6-9 בחודש האחרון, לעומת רק 13% מההורים לילדים בגילאי 16-18 שניהלו שיחה כזו.

ומתי ההורים והילדים מעדיפים לשוחח? 78% מההורים ציינו את שעות אחר הצהריים כזמן הטוב ביותר, 19% מעדיפים לשוחח לפני השינה ו-3% דווקא ציינו את הבוקר כזמן המועדף. הורים לילדים צעירים (עד 12 שנה) מעדיפים יותר לשוחח לפני השינה, בעוד שבקרב הורים לילדים בוגרים יותר, בולטת העדפה לשעות אחר הצהרים.

84% מעדיפים לנהל את השיחות בבית, 11% ציינו שהם מנצלים את זמן הנסיעה באוטו לשיחות ו-5% נוספים משוחחים עם הילדים בהזדמנויות אחרות כמו טיול, הליכה ספורטיבית, פיקניק, בבית קפה או גינה ציבורית.

עוד עולה מהסקר, כי 71% מההורים משקיעים זמן במשך השבוע בעזרה לילדים עם שיעורי בית, כתיבת עבודות והכנה למבחנים. באופן מעניין עולה כי נראה שאבות נוהגים לעזור לילדים קצת יותר מאשר אמהות - 75% מהאבות ו-68% מהאמהות ציינו שהם נוהגים לעזור לילדיהם בהכנת השיעורים.

גם כאן, נראה שככל שהילדים גדלים, כך הם פחות זקוקים לעזרתם של ההורים. 84% מההורים לילדים בגילאי 6-9 ציינו שהם נוהגים לעזור להם עם שיעורי הבית, לעומת רק 40% מההורים לילדים בגילאי 16-18 שענו כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר