סערת הכותל הרפורמי

הפוליטיקאים לרבנים: חוק הכותל רק כאיום

ראשי המפלגות החרדיות נפגשו עם הרבנים הראשיים כדי לדון עימם בנושאים שונים בין היתר על חוק הכותל אותו ביקשו הרבנים, ועדכנו אותם כי החוק ישמש רק כאיום בלבד (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראשי המפלגות החרדיות לצד הרבנים הראשיים, אמש (צילום: באדיבות המצלם )

במהלך פגישת ראשי המפלגות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני עם הרבנים הראשיים לישראל הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, עדכנו הפוליטיקאים את הרבנים כי חוק הכותל ככל הנראה לא יחוקק אלא ישמש כאיום בלבד על הממשלה ובג"צ.

לדברי השרים החרדים בשיחה, חוק הכותל אותו יזמה ש"ס, לא יעבור כחקיקה מיידית למרות ששבו והעלו את הצעת החוק לסדר היום. לדבריהם, החוק ישמש כאיום על הממשלה אם זו תתנגד להעביר את ההחלטה לביטול מתווה הכותל הקודם. כמו כן, כרמז לבית המשפט העליון - כי אם יתערב בצורה דרמטית הרי שהחרדים ילכו לחקיקה עוקפת בג"צ.

חוק הכותל, מתווה הכותל, רפורמים ובג"צ. "כיכר השבת" עושה סדר

סעיף נוסף שהעלו ראשי המפלגות החרדיות הוא הרחבת הכותל הרפורמי-דרומי, בכדי להוכיח לבג"צ שכעת ה"כותל שלהם" ראוי ומתאים להם. בקרב הרבנים נשמעה ביקורת חיובית על המהלך, בפרט שהפוליטיקאים עמדו על הצהרותיהם כי 'המועצה הציבורית' של הכותל הרפורמי תבוטל.

מנגד, גורמים שונים העוסקים בנושא טוענים כי מדובר בגרירת רגליים, וכי "נושא הכותל הוזנח מספר חודשים. כעת כשהפוליטיקאים מבינים שבג"צ צפוי להכריע הם מקיימים פגישות בכדי לטעון בתקשורת שעשו מה שביכולתם וכי האשמה על בג"צ, בזמן שיכלו לתקן את המצב כבר לפני חודשים ארוכים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר