"זה ניסיון חיסול"

גורם בכיר ביהדות התורה: הגרעינים התורנים מתנכלים לנו

למרות בקשת 'הבית היהודי' מח"כ מקלב להנמיך את הביקורת התקשורתית סביב התנהלות הגרעינים התורניים של המפלגה, גורם בכיר ביהדות התורה משמיע ביקורת נוקבת על התנהלותם (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השר אורי אריאל (צילום: פלאש 90)

דו״ח המבקר שפורסם השבוע והתייחס בין היתר לסוגיית תקצוב הגרעינים התורניים תוך הפניית אצבע מאשימה כלפי שר החקלאות אורי אריאל גורם לטלטלה ציבורית במערכת הפוליטית ובפרט בציבור הדתי לאומי שם חוששים מחקירה שעלולה להיפתח בעניינו של השר.

הפרשן הפוליטי יעקב רבלין חשף בעיתון בקהילה כי הבדיקה החלה לאחר דיון בנושא בועדת הכספים בראשותו של היו״ר ח״כ משה גפני.

כזכור, לפני כשבועיים חשף 'כיכר השבת' הקלטה בלעדית מכינוס פנימי בו נשמע ח''כ אורי מקלב מדגל התורה תוקף בחריפות את התנהלות הגרעינים התורניים של הציונות הדתית כלפי מוסדות החינוך החרדים ביישובי הפריפריה.

חשיפה ההקלטה גרמה לסערה ולביקורת בציונות הדתית כאשר השר אריאל וח״כ בצלאל סמוטריץ׳ התייחסו לדברים בראיונות רדיו. ל'כיכר השבת' נודע כי בשבוע שעבר נפגש אריאל עם מקלב שהתחייב לו מצידו להנמיך בימים אלו פרופיל תקשורתי בסוגיית הכעס החרדי על התנהלות הגרעינים התורניים.

אריאל מצידו הבטיח כי בקרוב ייפגש עם מקלב לדון בנידון על מנת לפתור את המשבר.

למרות העובדה שכאמור מקלב משתדל לעמוד במילתו ושומר על שתיקה מוחלטת כשהוא מסרב להתראיין בנושא, שוחח אמש (ה') בכיר בדגל התורה שלא לייחוס עם 'כיכר השבת' ותקף בחריפות את מה שהוא כינה ניסיון החיסול שעורכים בגרעינים התורניים למוסדות החרדים בערי הפריפריה.

"הם רוצים רק גרעינים לבנים תורניים ולא גרעינים שחורים (חרדים). אנחנו מורידים עכשיו פרופיל כי יש עכשיו מתקפה מבחוץ עליהם ויש אויב משותף אבל לא ניתן לזה להימשך", אמר הגורם.

"מה שקרה", מבהיר הגורם, "קודם כל הם בנו את הקריטריונים בצורה מחוכמת שבעצם מדירה את החרדים מהאפשרות לקבלת כספים. ארגונים חרדים שפועלים בפריפריה לקירוב רחוקים לא יכולים לקבל תקציבים והם חסומים. במקביל הם כרסמו לנו בעוד תקציבים שכן קיבלנו ממשרד החינוך".

"כשאני מבקר בישובים בפריפריה אני שומע את הביקורת ואני שומע שהם נלחמים לנו על הילדים שמבקשים להתקבל למוסדות החינוך אני פשוט נדהם. הם עושים רישום למוסדות הדתיים לאומיים וגורמים לנו להיאלץ לסגור מוסדות ותלמודי תורה בגלל שאין מספיק תלמידים", תקף הגורם הבכיר ביהדות התורה.

"צריך להבין שאנחנו לא נכנסים למקומות בהם הם פעילים כדי לא לפגוע בהם, אבל ההפך זה כן קורה והם פשוט נכנסים לנו היכן שאנו פועלים. לא ייתכן שידרכו עלינו ויתנכלו לנו בכל המקומות", אמר הבכיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר