צפו בתיעוד

קיצונים הפגינו בבית ראש אכ"א בכפר תבור

קבוצת חרדים קיצונים הגיעו הבוקר להפגין ליד ביתו של ראש אכ"א בצה"ל, האלוף מוטי אלמוז, במחאה על גיוס חרדים. המפגינים פזרו כרוזים המשווים אותו להיטלר ולנאצים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
תא"ל מוטי אלמוז (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מהומה התרחשה הבוקר (ו') במושב 'כפר תבור' בצפון, כאשר בשעה מוקדמת הבוקר הגיעו עשרות חרדים קיצונים והפגינו בסמוך לביתו של ראש אכ"א האלוף מוטי אלמוז, במחאה על גיוס חרדים לצה"ל.

בנוסף, פוזרו במקום פאשקוילים ארסיים בהם - הושוה אלמוז להיטלר, והצבא לאושוויץ.‏

השר אריה ‏דרעי התייחס לאירוע ואמר "הכרוזים שפוזרו ליד בית האלוף אלמוז חמורים ומקוממים ביותר. המבצעים חצו את כל הקווים האדומים. מדובר בשוליים של הציבור החרדי ואנו מוקיעים אותם".

הרמטכ״ל רב-אלוף גדי איזנקוט, שוחח קודם לכן עם ראש אכ״א ודובר צה״ל, האלוף מוטי אלמוז והביע שאט נפש מהמתקפה עליו.

״אני קורא לרשויות אכיפת החוק לפעול על מנת לשים ידם על האחראים למעשה המכוער״ , הוסיף הרמטכ״ל והבטיח כי מפקדי צה״ל וחייליו ימשיכו לעשות למען בטחון אזרחי ישראל ולא ירתעו מהתקפות מסוג זה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב להסתה נגד ראש אכ"א: "ההסתה הקשה נגד ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז, וכלפי צה"ל, חייליו ומפקדיו - היא בלתי נסבלת ומהווה חציית כל קו אדום. אסור לנו להשלים עם תופעות מסוכנות שכאלו. אני קורא למשטרה ולפרקליטות למצות בנחרצות ובאופן מיידי את הדין עם העבריינים הללו. אני מעניק גיבוי מלא לאלוף אלמוז".

גם ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, יצא בתגובה לכרזות ההסתה: "‏ראש אכ"א, מוטי אלמוז, קצין מצטיין ומפקד למופת. על השר לביטחון פנים והמשטרה למצוא את המסיתים ולפרק את הקומץ הקיצוני ללא חת וללא הגבלת משאבים."

למקהלת המוחים הצטרף גם ח"כ יאיר לפיד שאמר "מחזק את ידי ראש אכ״א, האלוף מוטי אלמוז ומשפחתו, שמותקפים בידי קומץ של קיצונים מסיתים שאיבדו כל קשר לערכי היהדות. ההשוואה בין צה״ל למשרפות אושוויץ היא לא רק מטורפת, היא גם פלילית. מי שתוקף כך את אלופי המטכ״ל צריך להישלח לכלא."

מהמשטרה נמסר כי "במשטרת ישראל נפתחה חקירה בחשד להסתה כנגד ראש אכ"א בצה"ל וזאת לאחר שהבוקר פוזרו פשקווילים בגנותו וכנגד גיוס חרדים לצה"ל בישוב כפר תבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר