ההדלפה של טראמפ

דיווחים בארה"ב: "הישראלים היו מזועזעים"

על פי דיווחים של בכירים אמריקאים לתקשורת, בישראל לא אהבו את ההדלפה המודיעינית של טראמפ לשר החוץ הרוסי והיא גרמה לפגיעה באמון שבין שתי המדינות בנושא (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

נושא ההדלפה של טראמפ שכלל מידע מודיעיני שהגיע מישראל לידי הרוסים ממשיך לעורר כותרות בארה"ב, כאשר לפי הפרסומים בפגישה שהתקיימה בין גורמי מודיעין ישראליים לבין עמיתיהם האמריקאיים הרוחות סערו.

“זה זעזע את הישראלים”, הודה אחד הסוכנים האמריקאים שהשתתף בפגישה, "השאלה הראשונה שלהם הייתה: 'מה קורה? מה זה צריך להיות?’", כך סיפר השבועון הפוליטי מדיני ה"פוריין פוליסי".

כזכור, על פי הדיווחים של הוושינגטון פוסט, בפגישתו עם שר החוץ הרוסי לברוב ב־10 במאי חשף טראמפ מידע מסווג שנאסף על ידי ישראל. כלי התקשורת האמריקאיים, שייחסו את אותו מידע לסוכן בסוריה, טענו כי הוא הזהיר מפני התקדמות דאעש בייצור פצצה שניתן להטמין במחשבים ניידים על מטוסים.

לפי האתר של "פוריין פוליסי", הפרטים שמסר טראמפ הגיעו, ככל הנראה, ממקור שהעביר מידע חשוב גם לגבי איראן וחיזבאללה בסוריה ובלבנון. "ישראל לא כל כך מודאגת מדאעש", אמר המקור לאתר, "הם עשו לנו טובה בהעברת מידע בנושא שלא מעניין אותם, ואנחנו פגענו בהם".

עוד דווח שאף שגורמי המודיעין בשתי המדינות ניסו לאחות את הקרע שגרם טראמפ, "זה הפך לקרקס של יחסי ציבור", לטענת גורם אמריקאי.

בישראל לא התייחסו באופן רשמי כלל לנושא, טראמפ שצפוי להגיע מחר לישראל צפוי להתקבל בה בכבוד מלכים והוא אינו צפוי ככל הנראה לספוג ביקורת בנושא, אם כי סביר שגם נושאים מסוג זה יעלו בפגישתו עם ראש הממשלה נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר