החופשה בוטלה

אהוד אולמרט הבריח מסמך מהכלא והסתבך

ראש הממשלה לשעבר נתפס בשבוע שעבר כשהוא מבריח מסמך מהכלא לידי עורך דינו מבלי להראות אותו לשב"ס. חופשתו של אולמרט בוטלה וצומצמו שיחות הטלפון (בארץ)

אולמרט בכניסה לכלא מעשיהו (צילום: אבי דישי, פלאש 90)

בעוד כשלושה שבועות יתייצב ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפני ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר ויבקש לנכות שליש מעונשו בגין התנהגות טובה אך ייתכן והוא לא יענה בחיוב בשל ההסתבכות החדשה שלו.

ביום רביעי שעבר, במסגרת הביקורים שלהם זכאי אולמרט כאסיר, הוא נפגש בכלא עם אחד מפרקליטיו, עו"ד חנינא ברנדס. לפני שיצא מהכלא נבדק הפרקליט, כצעד של שגרה. ב'חדשות 2' נחשף כי הסוהרים מצאו ברשותו מסמכים שהעביר לו אולמרט במהלך הביקור, זאת בעוד הנהלים אוסרים על כל אסיר להוציא מהכלא צילום או מסמך כלשהו בלי לקבל אישור מראש משב"ס, גם אם מדובר בפתק תמים וסתמי לקניות במכולת.

כשלב ראשון נענש אולמרט באופן מיידי ובשב"ס החליטו בעקבות התנהלותו לשלול ממנו את חופשתו הקרובה (הוא היה צפוי לצאת ביום שישי הקרוב לסוף שבוע) וכן להטיל מגבלות, עד להודעה חדשה, על שיחות הטלפון שלו, כך שמעתה יהיה רשאי להתקשר רק לשלושת פרקליטיו ולבני משפחה מדרגה ראשונה בלבד.

המסמך שנמצא בידי הפרקליט הועבר לגורמי הביטחון ולמשטרה כדי לבדוק את סיווגו הביטחוני זאת למרות שהסיכוי לכך נמוך מאד.

מאורח יותר היום, פרקליטתו לא הורשתה להיפגש עמו. עו"ד שני אילוז הגיעה לכלא מעשיהו על מנת לפגוש את אולמרט לקראת הדיון בוועדת השחרורים בעניינו, שאמור להתקיים בתחילת החודש הבא. אילוז עברה את הבידוק הביטחוני בכלא, אך לאחר מכן נמסר לה כי אינה יכולה להיכנס בשעריו. לדברי אילוז, השב"ס הודיע לה שגם לעו"ד אלי זהר המייצג את אולמרט נמסר כי לא יכול להיפגש איתו. לכן הוא לא הגיע לכלא.

בשב"ס אישרו כי אסרו על זוהר להגיע לבקר את אולמרט, עקב פרשת המסמכים. הם הוסיפו כי אילוז תוכל לפגוש אותו בתיאום מראש כנדרש. אך לדברי אילוז, פקודות השב"ס אינן מחייבות תיאום מראש של פגישת עו"ד-לקוח, והדבר נעשה בניגוד לחוק ולפקודות.

זו איננה הפעם הראשונה בה מסתבך אולמרט מאז שנכלא, לפני כמה חודשים הוא התחצף לסוהר בכלא, ובעקבות כך נשללו ממנו חופשותיו למשך חודש וחצי. בשב"ס מבהירים כבר עתה כי הם רואים בחומרה את העבירות שביצע אולמרט, לרבות את "ניסיונו להבריח מסמכים מבלי שהעביר אותם תחילה לבדיקה".

כאמור, אולמרט שמקווה בעוד שלושה שבועות ששליש ממאסרו ינוכה בשל התנהגות טובה חושש כי ההסתבכות החדשה תפגע בסיכוייו לשחרור מוקדם בשל החשיבות המוענקת לחוות הדעת של השב"ס בוועדה.

מתגובת פרקליטיו, שנמסרה בשמו, ניתן להבין כי מדובר במסמך הקשור לספר על תולדות חייו, שהוא כותב בכלא: "מר אולמרט כותב ספר אוטוביוגרפי, ואין בכוונתו לפרסם אותו מבלי שיקבל אישור הצנזורה. ראש הממשלה לשעבר אינו זקוק לגושפנקה כלשהי באשר לזיקתו ואחריותו בנושאים הקשורים בביטחונה הלאומי של ישראל. מעולם לא דלף ממנו, הן בעת כהונתו והן מאז, דבר רגיש בנושאי ביטחון ומודיעין שעלול היה לגרום נזק למדינה. הספר עוסק בפעילותו בנושאים חברתיים, כלכליים ובנושאי ביטחון גורליים. ספר זה הועבר במלואו לצנזורה לפני כחודשיים ולאיש, בוודאי לא למר אולמרט, אין כוונה לפרסם אותו מבלי לקבל את אישור הצנזורה. מעבר לספר לא הוצא על ידי מר אולמרט כל חומר מסווג אחר".

בסוף השבוע פורסם כי באחת מחופשותיו האחרונות נפגש אולמרט עם הצנזורית הראשית ועם סגנה בנוגע לקבלת אישור לפרסום הספר.

אולמרט (72) נידון לשנתיים ושלושה חודשי מאסר בגין לקיחת שוחד בפרשת הולילנד ובגין הפרת אמונים בפרשת טלנסקי. הוא החל לרצות את מאסרו בפברואר 2016. אם יקבל שחרור מוקדם הוא צפוי להשתחרר כבר באוגוסט הקרוב. אם יידרש לרצות את כל מאסרו הוא ישתחרר רק בעוד כשנה במאי 2018.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר