תליה פומבית

חמאס: רוצחיו של מאזן פוקהא יוצאו להורג

בית המשפט הצבאי של חמאס הודיע כי אשרף אבו לילה, מי שהואשם בחיסולו של בכיר החמאס, מאזן פוקהא יוצא להורג יחד עם שניים נוספים שסייעו לו בהכנות (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אבו לילה מובל לבית המשפט בעזה (צילום: תקשורת ערבית)

בחמאס מנסים לשדר שליטה ובית המשפט הצבאי ברצועת עזה פסק היום (א') כי אשרף אבו לילה, ממשוחררי עסקת שליט, האדם שהואשם בחיסולו של איש הזרוע הצבאית מאזן פוקהא, יוצא להורג בתלייה.

על פי הדיווח ב-ynet, בית הדין גזר גם את דינם של שני הפלסטינים שהואשמו כי סייעו לאבו לילה בחיסול, ונמצאים גם הם במעצר של מנגנוני הביטחון בעזה הכפופים לחמאס. האחד יוצא להורג בתלייה והשני מול כיתת יורים.

ההחלטה של בית המשפט של החמאס סופית והנאשמים אינם יכולים לערער עליה. מדובר במשפט בזק שנעשה להם, אף שמנהיג חמאס איסמאעיל הנייה הבטיח רק לפני שבועיים וחצי במסיבת עיתונאים, בעת שהודיע כי הארגון שם את ידו על החוליה, כי הם יזכו למשפט צדק בכפוף לחוק.

עם פרסום שמו ותמונתו של אבו לילה, הודיעה משפחתו כי היא מנדה אותו משורותיה, וכי היא “תקבל כל גזר דין על פי חוקי השריעה” שייגזר עליו, כולל הוצאה להורג.

כזכור, בשבוע שעבר הודיע משרד הפנים ברצועת עזה במסיבת עיתונאים כי בכיר חמאס מאזן פוקהא חוסל על ידי אבו לילה בסיועם של השניים. חקירת המנגנונים בעזה העלתה כי אבו לילה היה האדם שירה בפוקהא בחניון תת קרקעי של בניין מגוריו, ואילו השניים האחרים תצפתו ועקבו אחר תנועותיו.

חמאס פרסם הודאות של השלושה באשר לתכניתם, ובה הם טענו כי פעלו בשליחות השב"כ הישראלי וקיבלו הוראות ישירות מאנשי הארגון שהפעילו אותם והכינו אותם לחיסול.

לדבריהם של הנידונים למוות, המבצע כולו - משלבי ההכנה שלו ועד לחיסול - ארך שמונה חודשים. במסיבת העיתונאים פרסם חמאס צילום שנטען כי הוא ממצלמת אבטחה ובו נראה אבו לילה עוזב את הבניין אחרי החיסול והתצפיתנים משקיפים על הנעשה מרחוק מהרכב שבו שהו.

אבו לילה, בן 37, הנו תושב מחנה נוסיראת ברצועה. הוא השתייך בעבר לזרוע הצבאית של חמאס אולם הודח ממנה, על פי פרסומים בעזה, בעקבות עבירות מוסר. לאחר מכן הוא הצטרף לקבוצות סלפיות שנחשבות ליריבות של חמאס ברצועה.

זמן קצר אחרי החיסול חמאס הטיל מצור על רצועת עזה במסגרת המצוד שניהלו המנגנונים שם נגד מחסליו של פוקהא, כדי למנוע את בריחתם. המצור נמשך שבועיים ולאחריו החל חמאס לפתוח בהדרגה את הרצועה ולהשיב את המצב לשגרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר