סערת ההקצאות בבני ברק

חשש לאי סדרים: בית המשפט מעכב הקצאה בקרית הרצוג

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו ארעי לעצירת הקצאה בשכונת קרית הרצוג בבני ברק, בשל עתירה שהוגשה נגד ההקצאה לעמותת "תורת ניסים ורחל" המעלה חשש לאי סדרים בהליך (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עיריית בני ברק (צילום: פלאש 90)

הקרב על ההקצאות בבני ברק: אם נדמה היה שלאחר ההצבעה במליאת מועצת עיריית בני ברק על ההקצאות ישוב השקט לעיר מתברר כי החלום עוד רחוק.

הבוקר (ראשון) הורה שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר קובי ורדי, על צו ארעי להקצאת השטח לעמותת "תורת ניסים ורחל" בקריית הרצוג זאת לאור חשדות לפגמים בהליך ההקצאה.

השופט החליט על הוצאת הצו עד ליום 25/05, אז ידון בבקשה לצו ביניים, כאשר עד אז לא יבוצעו פעולות למימוש ההקצאה.

ההחלטה הינה בעקבות עתירת קהילת בני הישיבות שביקשה לעצמה את ההקצאה אולם לטענתם אושר להם חלק קטן במיוחד ואילו עיקר השטח הוקצה לעמותת תורת ניסים ורחל בניגוד לחוק.

העותרים תובעים את עיריית ב"ב, ועדת ההקצאות וכן את סגן ראש העיר מטעם סיעת ש"ס אלי דדון ואת עמותת תורת ניסים ורחל.

אלי דדון עם חבר המועצת הגר"ש בעדני (צילום: דוד זר)

לדבריהם, יש לבטל את החלטת ועדת ההקצאות להעניק את השטח לעמותה זאת מאחר וקיים חשש לאי סדרים ולשחיתות. לדברי העותרים, דחתה ועדת ההקצאות את התנגדותם המנומקת ללא כל סיבה הנראית לעין תוך התעלמות מגופם של דברים.

לטענתם, חברי עמותת ניסים ורחל אינם תושבי קריית הרצוג וחלקם אף אינם תושבי בני ברק וכלל לא ברור מדוע ניתנה להם הקצאה. בנוסף טוענים העותרים כי קיים חשש לניגוד עניינים או משוא פנים בהקצאה לעמותה הנ"ל זאת משום שאחד החברים בה אורן לוזון, הינו קרוב משפחה של אליהו דדון סגן ראש העיר מה שמעמיד אותו בניגוד עניינים.

בנוסף טוענים העותרים כי הוקמה רשת שלימה של עמותות אך ורק לצורך קבלת ההקצאות אשר החברים באותן עמותות קשורים לסגן ראש העיר.

החלטת בית המשפט

לדבריהם, קרובי משפחתו של דדון, קיבלו הקצאות בשורת עמותות שכולם הוקמו בתאריך 10.06.2015 כשבנוסף, לטענתם, קיבל דדון הקצאה לעמותת שבות יעקב וגבריאל אשר הוקמה על ידו ובניגוד למנהל תקין.

"יש לשים לב", כותבים העותרים, "כי רשת בת 5 עמותות הוקמו כולן באותו היום ובאותו הזמן אצל אותו עורך דין וכולן זכו לקבל הקצאות באופן המנוגד לקרטריונים הן של משרד הפנים והן של העירייה עצמה ומעלה חשש כבד לשחיתות ציבורית", על כן דורשם העותרים לבטל את הליך ההקצאה שניתן לעמותה.

מלשכת סגן ראש העיר אלי דדון לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר