כולל פתיחה באש

הוראה חדשה: 'נוהל מעצר חשוד' בצה"ל - גם מול גנבים

אוזלת היד שחשים בשנים האחרונות חיילים רבים שידיהם היו כבולות מול גנבים שנתפסו על חם בגניבת אמצעי לחימה מבסיסים ושטחי אש, תיעלם עם התקנה הטרייה מהיום (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

בצה"ל נכנסה היום (ראשון) לתוקף הוראת פתיחה באש חדשה, לפיה נוהל מעצר חשוד יוכל להסתיים בירי של חיילים אל רגלי גנבים שמנסים לגנוב אמצעי לחימה משטחי האימונים ומבסיסי צה"ל.

עד כה המדיניות הנהוגה בתחום זה אסרה באופן גורף על חיילים לפתוח באש לעבר גנבים, אף אם אלו נתפסו 'על חם' על ידם. החיילים הורשו רק לרדוף אחר הגנבים ולנסות לתפוס אותם.

מצב זה איפשר ברוב המכריע של המקרים את ניצחון הגנבים, מאחר ורכבי שטח וטרקטורונים עומדים בדרך כלל לרשותם וכך הם מצליחים להימלט.

"בשנה האחרונה חלה התגברות מדאיגה של כמות אירועי גניבות הנשק מהצבא שכללו לצד גניבת רובים גם גניבה של לבנות חבלה. הפקודה החדשה מתכוונת לאמצעי לחימה בלבד כמו רובים, מקלעים, אמצעי חבלה, רימונים אך לא לציוד כמו אמצעים לוגיסטיים בהם גנרטורים, רכבים ועוד", מססביר קצין בכיר בצה"ל את הפקודה החדשה.

יצויין, כי למרות פעילות משטרתית נגד התופעה בשנים האחרונות היא נמשכה ביתר שאת. אחת הגניבות מתוך בסיס צה"ל אירעה לפני כשבועיים ברמת הגולן כשגנבים הצליחו לגנוב מבסיס כמה נשקים ולהימלט באין מפריע.

חיילים רבים התלוננו בשנים האחרונות על אוזלת היד שהם חשים בעקבות הגידול בתופעת הגניבות האלו תוך שהם מנועים מלירות לעבר אותם גנבים.

כאמור, בשנים האחרונות נגנבו אלפי אמצעי לחימה שונים מצה"ל, בהם רובים, מקלעים, רימונים ולבנות חבלה. חלק מאמצעי לחימה אלה הגיעו לארגוני הפשיעה ושימשו עבריינים לפיגועים פליליים, אך חלקם הגיעו גם לארגוני הטרור ביהודה ושומרון.

לדברי הקצין הבכיר, "כל יחידה שתתאמן בשטחי האש תגדיר לחייליה אם לממש מדיניות זו ואם החיילים יהיו עם מחסנית במצב הכנס בנשקם ואם לא. ההוראה החדה גובשה, לאחר עבודת מטה בין אגף המבצעים בצה"ל והפרקליטות הצבאית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר