50 שנה לאיחוד העיר

נתניהו: "אנחנו לא צריכים להתנצל על נוכחותינו בירושלים"

ערב ביקור נשיא ארה"ב טראמפ בישראל, נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו נאום נחרץ על זכותו של העם היהודי עם ירושלים: "הניסיון להפקיע את זיקתנו - מחפיר". הנשיא ריבלין: "זכינו בנס גלוי" (ארץ)

העיר העתיקה בירושלים. הערב (צילום וידאו: שלומי כהן)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא נאום מיוחד בטקס הפתיחה לציון 50 שנה לשחרור ואיחוד ירושלים, והתייחס לניסיונות הבינלאומיים לשלול את הזיקה היהודית לעיר. "הניסיון המחפיר להפקיע את זיקתנו לירושלים הוא הזוי. הר הבית והכותל המערבי תמיד יישארו בריבונות ישראל".

"בגבורת לוחמינו ובאהבת עמנו שוב חוברה לה יחדיו ירושלים ועל כן אני אומר היום לעולם בקול צלול וברור - ירושלים הייתה ותמיד תהיה בירת ישראל".

נתניהו, הערב (צילום: מזמור הפקות)
הנשיא ראובן ריבלין (צילום: מזמור הפקות)

"למרות הקשר האמיץ והייחודי שלנו לירושלים, שמאיר כמו שמש בצהרי היום, יש מי שבוחרים להתכחש לזיקתה הברורה אלינו. לא עוד ידידי. מול מפגן הצביעות הזה שמגיע לצערי לשיאים הזויים, אנחנו נמשיך להתעקש בכל כוחינו על האמת - ירושלים היתה מאז ומקדם בירתו הלאומית של עם ישראל בלבד ולא של שום עם אחר".

"איננו צריכים לתרץ את נוכחותינו בירושלים, איננו חייבים על כך שום התנצלות, אנחנו נמצאים בירושלים בזכות, זכות שאין גדולה ממנה. רבותי נמשיך לבנות את ירושלים בירתנו".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר בנאומו לרגל ציון פתיחת חגיגות היובל לאיחוד ירושלים, כי "מי שמדבר על ירושלים שמנתח ומדבר על ביתורה של העיר - מביא עליה ועל תושביה אסון. ירושלים איננה הבעיה - היא הפתרון. ישנם חולמי פתרונות מדיניים המנסים לעשות 'משפט שלמה' לירושלים. לחתוך את העיר איברים-איברים. מי שאומר על ירושלים: 'גיזרו', 'חתכו', 'חלקו' – איננו מכיר את ירושלים, ירושלים זרה לו, והוא זר לה".

חומות העיר העתיקה, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גשר המיתרים (צילום: כיכר השבת)

"כבר שנים ארוכות מנסים לערער את היסודות של ירושלים. מעולם לא הפסיקו. גם עכשיו. בוועידת אונסק"ו מנסים לשכתב את ההיסטוריה, לקבוע כי 'אין לנו קשר אל העיר'. לכל אלה המקטרגים על ירושלים יש לנו תשובה אחת: את ירושלים כבר שרפו ושברו, ניתצו והספידו אבל היא קמה ושבה אל בניה ופותחת את שעריה לאלפי המאמינים בני הדתות השונות. אם אנחנו אומרים לעולם כולו שירושלים היא אחת, ושאת ירושלים אי אפשר לחלק, חלילה לנו מלחלק אותה בעצמנו".

"לפני יובל שנים, זכינו לראות בנס גלוי, וחזרנו לכאן, לעיר העתיקה, לכותל המערבי. ספר הספרים, התנ"ך, מספר לנו שאת החזקתה של ירושלים צריך להרוויח. שירושלים היא פיקדון שבו נוכל להחזיק כל עוד נהיה ראויים לו. הערב, ליד חומות האבן הללו שראו חושך ואור גלות וגאולה, יחד נישא תפילה שנהיה ראויים לפיקדון. שנהיה ראויים לך, ירושלים שלנו, קריה נאמנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר