הלו"ז המלא

הנשיא טראמפ המריא מסעודיה בדרכו לביקור בישראל

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ המריא במטוס הנשיאותי "אייר פורס 1" מסעודיה, בדרכו לישראל • בשעה 12:45 הוא ינחת בנתב"ג • הלו"ז המלא - הפגישות, הביקור בכותל, הנאום וחסימות הכבישים (בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו באייר תשע"ז | 22.05.17
הכותל מוכן לביקור טראמפ (צילום: שלומי פרוש; The White House)

נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ ורעייתו מלאניה המריאו הבוקר (שני) בטיסה היסטורית, במטוס הנשיאותי "אייר פורס 1", מריאד בירת סעודיה בדרכם לביקור בישראל שיימשך כ-28 שעות, בראשות פמליה שתמנה כ-1,300 איש. מטוס ה"אייר פורס 1" של נשיא ארה"ב, ינחת בשעה 12:45 בנמל התעופה בן גוריון.

צפו בשידור חי מאתר ynet:

איוונקה טראמפ, בתו של הנשיא, צייצה בטרם ההמראה לישראל: "הביקור בסעודיה היה היסטורי ואני נרגשת להמשיך את המסע שלנו בישראל".

את פני הנשיא יקבלו נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגל א' של המדינה - יו"ר הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון, מפכ"ל המשטרה, ראש המוסד, ראש השב"כ ושרי הממשלה שנכנעו למכבש הלחצים של ראש הממשלה להגיע לטקס.

"כיכר השבת" יעביר בשידור חי את ביקור טראמפ.

מרבית שרי הממשלה ביקשו שלא להשתתף בטקס קבלת הפנים לאחר שנודע כי לא ילחצו את ידיו של הנשיא, זאת בנוסף לכך שהתבקשו להגיע לנתב"ג כבר בשעה 10:00 בכדי לעבור בדיקות ביטחוניות. נתניהו זעם והודיע כי מבחינות כל השרים חייבים להשתתף בטקס.

הכותל, לקראת ביקור טראמפ (צילום: שלומי פרוש)

הנשיא דונלד טראמפ ורעייתו מלניה ירדו מהמטוס הנשיאותי ויתקבלו בתרועות חצוצרות, לאחר מכן תנגן תזמורת צה"ל את המנון ארה"ב ואת 'התקווה'. טראמפ יסקור יחד עם ריבלין את משמר הכבוד של חיילי צה"ל ולאחר מכן יישמעו שלושה נאומי ברכה קצרים על ידי הנשיא טראמם, הנשיא ריבלין וראש הממשלה נתניהו.

מיד לאחר הטקס בנתב"ג ימריא טראמפ במסוק הנשיאותי "מארין 1" אל המנחת שהוכשר עבורו במתחם התחנה בירושלים ומשם יגיע בשעה 13:15 לפגישה במעונו של נשיא המדינה ריבלין, שימריא גם הוא במסוק מנתב"ג.

הנשיא ורעייתו נחמה יקבלו את בני הזוג טראמפ ברחבת הטקסים של בית הנשיא, טראמפ ייכנס לתוך המשכן ויחתום בספר האורחים. טראמפ וריבלין ייפגשו בטרקלין בבית הנשיא ולאחר מכן יישאו הצהרות לתקשורת.

לאחר מכן ייצאו הנשיאים ונשותיהם לגינת בית הנשיא, שם ייחשף את עץ השקד שניטע לכבוד ביקור טראמפ. לצד העץ נכתב בעברית, אנגלית וערבית: "שאלו שלום ירושלים ישליו אהביך. יהי שלום בחילך שלוה בארמנותיך". (תהלים, קכ"ב).

מבית הנשיא ייסע הנשיא טראמפ לכנסיית הקבר בעיר העתיקה לביקור פרטי-דתי שיימשך כ-45 דקות. לאחר מכן יגיע לביקור פרטי" בכותל המערבי.

כביש 1 קושט לקראת נסיעת פמליית הנשיא טראמפ (צילום: נתיבי ישראל)

יצוין כי עדיין לא ברור האם נתניהו יצטרף לטראמפ או שרק רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ ילווה אותו בביקורו במקום. יצוין כי זו הפעם הראשונה שבה נשיא אמריקני מכהן במקר בכותל.

טראמפ יחבוש כיפה ויבקר ברחבה שתיסגר כולה לכבודו - כבר בשעות הבוקר. לפי הצפוי, בתו היהודיה איוונקה ורעייתו מלניה, יבקרו בנפרד בעזרת הנשים בעוד הנשיא וחתנו ג'ארד קושנר ישהו בעזרת הגברים.

בשעה 16:45 יבקרו רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו ורעיית נשיא ארה"ב מלניה טראמפ בבית החולים הדסה עין כרם. השתיים ישוחחו עם צוות הרופאים והאחיות וייפגשו עם ילדים בגן המשחקים לפעילות אמנותית משותפת.

לאחר הביקור בכותל המערבי יגיע טראמפ למלון 'המלך דוד' בירושלים שהפך ליעד מבוצר.

בשעה 18:00 תיערך במלון פגישה בין הנשיא טראמפ לראש הממשלה נתניהו. השניים יוועדו בארבע עיניים ולאחר מכן עם צוותי עבודה.

בשעה 19:15 יעזבו ראש הממשלה, הנשיא והרעיות את מלון המלך דוד ויעברו למעון ראש הממשלה, שם יסעדו יחד בארוחת ערב חגיגית, במהלכה ימסרו השניים הצהרות לעיתונאים - ללא שאלות. את הארוחה יבשל השף שגב משה. נתניהו מתכוון להעניק לטראמפ ספר תנ"ך מהודר.

יום שלישי

ביום שלישי בשעה 10:00 בבוקר יגיע הנשיא טראמפ לביקור בבית לחם, שם ייפגש עם הנשיא הפלסטיני אבו מאזן.

בשעה 13:00 יגיע טראמפ לביקור ב"יד ושם", שיימשך כחצי שעה, שם יניח זר באוהל "יזכור", יחתום בספר האורחים ויישא הצהרה קצרה.

בשעה 13:30 יגיע הנשיא האמריקני למוזיאון ישראל ובשעה 14:00 הוא צפוי לשאת נאום לאזרחי מדינת ישראל, בו יעביר מסר של תמיכה ויציג את חזונו לקידום השלום.

הכותל, לקראת ביקור טראמפ (צילום: שלומי פרוש)

בשעה 15:40 יגיע טראמפ לנתב"ג ויעזוב את הארץ לאחר שהנשיא וראש הממשלה ייפרדו ממנו בלחיצות ידיים - ללא טקס רשמי.

כאמור, את הנשיא טראמפ מלווים כ-1,300 איש, הכוללים מאבטחים, אנשי השירות החשאי, חיילי מארינס ואנשי הפמליה.

חסימות כבישים

ביקורו של טראמפ בישראל גורר שורה של חסימות כבישים.

כביש 1 ייחסם היום (שני) ממחלף גנות עד לגינות סחרוב לשני הכיוונים, כחצי שעה לפני נחיתת מטוס "אייר פורס 1" הנשיאותי בנתב"ג, המתוכננת כאמור לשעה 12:15.

הכביש ייפתח בהדרגה בהתאם למעבר השיירה האמריקנית שתעשה את דרכה לירושלים, כאשר הנשיא טראמפ, כאמור, יטוס במסוק הנשיאותי.

ביום שלישי בשעה 15:00 ייחסם שוב כביש 2 מגינות סחרוב עד מחלף גנות וייפתח בהדרגה עד לסיום מעבר השיירה שתשוב לנתב"ג, לקראת עזיבתו של טראמפ.

כביש 6 ייחסם גם הוא לתנועה לפני נחיתת טראמפ בנתב"ג - וגם למחרת עם נסיעתו חזרה לנמל התעופה. התנועה בכביש תיחסם ממחלף נחשונים עד למחלף נשרים לשני הכיוונים, והכביש ייפתח עם התקדמות השיירה.

בנוסף, ייסגרו צירים רבים בירושלים, במהלך הביקור, מהיום בבוקר ועד שלישי בערב.

החל מהשעה 12:00 היום ייחסמו לסירוגין ובהדרגה הצירים הבאים: דרך חברון, דוד רמז, דוד המלך, ז'בוטינסקי, הנשיא, האר"י, עזה, פלומר, חטיבת ירושלים, שער יפו, בתי מחסה, מעלה השלום, אגרון, קרן היסוד, בלפור, סמולנסקין.

ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב אלון לבבי, אמר אמש כי "המשטרה מוכנה למבצע 'מגן כחול' בפיקוד מפכ"ל המשטרה אלשיך. כביש ירושלים-תל אביב יהפוך לציר חליפי אם הנשיא לא יטוס במסוק אלא ייסע ברכב. 5,500 שוטרים ומתנדבים יפעלו במבצע בכל היממה. ביקור הנשיא הוא מרגש וחשוב ומגיע בשבוע מיוחד שבו ירושלים מציינת 50 שנה לאיחוד העיר".

נתניהו משוחח עם שגריר ארה"ב דיוויד פרידמן, אמש (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר