פרסום ראשון

הגר"ש עמאר לנתניהו: אנא, שמור על קדושת הכותל

רבה של ירושלים הגר"ש עמאר שיגר אמש מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות נאומו, בו הוא מבקש ממנו לשמור על קדוש הכותל שלא יחולל בידי בני עמנו (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו בכותל (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)

הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר שיגר אמש (ראשון) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו לשמור על קדושת הכותל המערבי.

הגר"ש עמאר האזין לנאומו של נתניהו על שחרור הכותל, ומיד לאחר מכן שיגר אליו מכתב בו ביקש ממנו לשמור על קדושת המקום.

בפתח המכתב כתב הרב עמאר: "בהתרגשות ובשמחה שמעתי זה עתה את נאומך המעולה והחכם, ליובלה של מקדש מלך עיר מלוכה, ירושלים הבנויה, העיר שחובה לה יחדיו.

מכתב הרב לרוה"מ

"התיאור של מפגשך הראשון בזמן של שחרור הכותל המערבי, הוא תיאור חי ומלא רגש כמו שזה עתה הוא קורה, ואיש כמוני שחוויתי על בשרי ונפשי אותה חוויה נסערת ובלתי נשכחת, מבין את הרגש שהצלחת להחיות מחדש הערב החשוב הזה".

הגר"ש הוסיף: "בין דברך אמרת הרגש שבקדושה, כשאשר נגעת באבנים הגדולות, הרגשת שנשמת האומה שורה עליהם, ואכן חז"ל קבעו שהשכינה לא זזה מהם מעולם".

הגר"ש עמאר ורוה"מ (צילום: לע"מ)

בשלב הזה פונה הרב לרוה"מ: "ואני פונה ומתחנן: אנא אדוני, יהמו נא רחמך על אבנים קדושות אלו, אבני שריד בית מקדשינו, שלא יחולל על ידי בני עמינו חס ושלום. שאין חמור מחילול הקדש הנעשה על ידי יהודים".

הגר"ש הוסיף כי מאז ומעולם נהגו שישנה עזרה לגברים ועזרה לנשים, "וחלקו כבוד לאלה וגם לאלה. וכך המנהג מאז ומתמיד בכותל המערבי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר