טקס קבלת הפנים בנתב"ג

טראמפ: 'נפלא להיות כאן בישראל; הזדמנות נדירה לשלום'

נשיא ארצות הברית דולנד טראפ נחת בשעה 12:22 לביקור בישראל ואמר כי הגיע לחזק את הקשר בין ישראל לארה"ב וכי מדובר בהזדמנות לשלום בין הישראלים לפלסטינים • הנאומים בטקס (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו וטראמפ בנתב"ג, היום (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

נשיא ארצות הברית דולנד טראפ נחת בשעה 12:22 בצהריים (שני) בישראל לביקור בן 28 שעות ואמר כי הגיע לחזק את הקשר בין ישראל לארה"ב וכי מדובר בהזדמנות לשלום בין הישראלים לפלסטינים.

את דבריו פתח טראמפ בעברית: "שלום. נפלא להיות כאן בישראל". לדבריו: "אני אסיר תודה מעומק לבי על ההזמנה שלכם ולכבוד הוא לי להיות כאן. בביקור הראשון שלי כנשיא ארצות הברית אני מגיע לארץ הקדושה והעתיקה כדי לאשר מחדש את הקשר הבלתי ניתן לשבירה בין ארה"ב למדינת ישראל".

נשיא ארה"ב הוסיף: "בארץ הזו, העשירה בהיסטוריה, ישראל בנתה את אחת מהציביליזציות המדהימות בעולם - חזקה, נחושה ומשגשגת. זו גם אומה שמבטיחה שלא יקרו יותר הזוועות של המאה הקודמת. עלינו לעבוד ביחד כדי לבנות עתיד שבו האומות באזור חיות בשלום, שהילדים שלנו יוכלו לגדול בביטחון וללא טרור ואלימות".

את נאומו סיכם טראמפ: "לפנינו הזדמנות נדירה להביא ביטחון ויציבות ושלום לאזור הזה ולעמיו, לנצח את הטרור וליצור עתיד של הרמוניה, שגשוג ושלום. נוכל להגיע לשם רק אם נעבוד יחד, אין שום דרך אחרת. אדוני הנשיא, אדוני ראש הממשלה, אני מצפה לעבוד צמוד איתכם במהלך הביקור".

איוונקה וג'ארד בנתב"ג (צילום: לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר בטקס: "ברוכים הבאים לישראל. ביקורכם הוא סמל לקשר הבלתי ניתן לערעור בין ישראל לארה"ב".

ריבלין הוסיף: "אתה הנשיא של בעלת הברית החשובה ביותר והגדולה ביותר של ישראל. אתה ידיד אמת של ישראל ושל העם היהודי. אדוני הנשיא, העולם זקוק לארה"ב חזקה. המזרח התיכון זקוק לארה"ב חזקה וישראל זקוקה לארה"ב חזקה. באותה מידה גם ארה"ב זקוקה לישראל חזקה.

"המזרח התיכון הוא אזור מוכה טרור, דיכוי וטירוף. הברית בין ארה"ב לישראל מאירה כמגדלור של חירות וקדמה. אנו חולקים ערכים דומים כמו גם תקווה לשלום. אנו מודים לך על המחויבות כלפי יכולתה של ישראל לעמוד באיום ההווה והמחר".

את נאומו סיים הנשיא ריבלין: "משמח אותנו מאוד שבעלת בריתנו החשובה ביותר מכירה בחשיבותה של ירושלים לעם היהודי".

הטקס בנתב"ג (צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס: "הביקור שלכם כאן הוא היסטורי. מעולם בעבר לא כלל נשיא ארה"ב בביקורו הראשון מחוץ לארה"ב את ישראל.

"אתמול נשאת נאום עוצמתי בסעודיה וקראת לכל האומות להילחם בטרור ובקיצוניות. במשך 69 שנה ישראל עשתה בדיוק את זה. ישראל חולקת את המחויבות שלך לשלום כפי שביטאת אתמול.

"עשינו כבר שלום עם מצרים ועם ירדן, וישראל מושיטה יד לשלום לכל השכנים שלנו, כולל הפלסטינים. השלום שאנו מחפשים הוא אמיתי ובר קיימא, שבו המדינה היהודית מקבלת הכרה. הביטחון נשאר בידי ישראל והסכסוך מסתיים אחת ולתמיד".

(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)
(צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)
(צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)
(צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר