הח"כ והסקנדלים

הבושה: ח"כ חזן התיישב במקומו של קושנר

על פי טענות גורמים במשרד החוץ, ח"כ חזן שהביך את הדיפלומטים כשביקש מטראמפ להצטלם איתו, אף התיישב על מקומו של ג'ארד קושנר וסירב לזוז ממנו. חזן מכחיש (חדשות)

קושנר וחזן (צילום: שלומי כהן ומרים אלסטר - פלאש 90)

אחרי מבוכת הסלפי וההאשמות של משרד החוץ כי גורמים שלא הוזמנו הסתננו לשורת לחיצות הידיים, גורמים במשרד החוץ שניהלו את הטקס סיפרו כי שיא המבוכה נרשם כשחזן התיישב על הכיסא שהיה שמור לחתנו ויועצו של הנשיא ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארה"ב. אנשי הטקס של המשרד ניגשו לחזן וביקשו ממנו לעזוב - אך הוא סירב.

על פי הדיווח ב-ynet, למרות שלשטיח האדום וללחיצות הידיים עם הנשיא טראמפ הוזמנו רק בכירי סגל א', הצליחו להתגנב למקום ראשי רשויות, עסקנים פוליטיים וכמובן ח"כ חזן שבאופן רשמי אמור להשתייך לסגל א' כחבר כנסת אך בהחלט לא בראשות הרשימה. חזן לעומת זאת טוען כי קיבל אישור מלשכת ראש הממשלה נתניהו להגיע, טענה שהלשכה מכחישה. בלשכה טוענים שהפנו את חזן למשרד החוץ.

חזן מצלם סלפי עם טראמפ (צילום: לע"מ)

גורמים במשרד החוץ תיארו את מה שהתרחש בנתב"ג כ"שכונה, ביזיון, בושה וחרפה, חפלה של עסקני ליכוד".

כזכור, האמריקנים רצו קבלת פנים קצרה, בלי נאומים ובלי לחיצות ידיים, בטענה שטראמפ סובל מהחום. בצד הישראלי לחצו על אירוע חגיגי והלחצים משני הצדדים נמשכו עד הרגע האחרון. לפני יומיים בלבד האמריקנים התרצו והסכימו לשלושה נאומים קצרים, וממש בשנייה האחרונה הסכימו גם ללחיצות ידיים.

ומכאן הדברים החלו להסתבך. מרגע שהתברר שהעומדים בקבלת הפנים יזכו ללחוץ את ידו של הנשיא טראמפ, החלו המוזמנים שהוצבו בטריבונה, שהוקמה עבור כל מי שאינו נחשב סגל א' - פקידים בכירים, ראשי רשויות וחברי כנסת - להסתנן לאזור.

בשלב מסוים נראו באזור הלחיצות עסקנים של הליכוד, ראשי רשויות, עוזרי שרים, יועצי שרים - וזאת למרות שהשטח הוכרז כשטח סטרילי. באזור האח"מים הוקם גם אוהל ובו הוגש כיבוד, ועד מהרה קיבל המקום אופי של חגיגה מאוד לא-ממלכתית ומביכה מבחינה דיפלומטית.

שוטרים ניסו למנוע מראשי רשויות לעבור מהטריבונה, אך הם התעלמו. גם כמה עוזרי שרים עברו כדי לצלם את השרים שלהם נפגשים עם טראמפ. בין היתר נראו בטקס ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה, חבר ליכוד, ראש העיר נצרת עילית רונן פלוט, חבר ליכוד גם הוא, ששימש בעבר מנכ"ל של משרדים ממשלתיים, וראש העיר בת ים יוסי בכר - שזכו ללחוץ את ידו של נשיא ארה"ב. המשותף לשלושתם – הם חברי ליכוד. ראשי ערים קיבלו הזמנה רשמית ממשרד ראש הממשלה במכתב שנשלח להם.

גם ראש העיר לוד יאיר רביבו השתתף באירוע. רביבו טען כי הוזמן באופן רשמי מתוקף היותו ראש העיר המארחת. "זכיתי להיות ראש העיר היחיד שישב בשורה הראשונה, כפי שנאמר לי, כראש העיר המארחת", כתב רביבו בפייסבוק.

בניסיון להבין איך אירעו כל התקריות המבישות ואיך קרו ההסתננויות לשורת לחיצות הידיים, מסר משרד החוץ: "המשרד הזמין רק את סגל א' להשתתף בטקס קבלת הפנים ולחיצות הידיים. לצערנו מספר גורמים שלא נכללו ברשימת המוזמנים 'התגנבו' לשורת לחיצות הידיים ולמרות הפצרות חוזרות ונישנות של אנשי המקצוע של משרד החוץ סירבו לעזוב".

אורן חזן מסר בתגובה לאירועים: "בתור מי שהיה הראשון לתמוך בטראמפ בישראל, גם כשכולם זלזלו בו, בתור אחד שכל פעם שעשו השוואה אמרו שהוא טראמפ הישראלי, היה חשוב לי לבוא ולכבד אותו. לפגוש את האיש. יש הרבה מן המשותף בינינו".

"אתמול ב-11 בלילה קיבלתי טלפון מלשכת ראש הממשלה להגיע לטקס - והשאר היסטוריה", המשיך חזן. "נכנסתי מלכתחילה למתחם שבו ישבו סגל א' וזה לא נכון שהתגנבתי מהטריבונה לאזור של סגל א'. זה אבסורד לתקוף אותי בזמן שהכניסו עוזרים של שרים, עוזרי מנכ"לים ונהגים - וחבר כנסת לא? אומרים שלא הייתי צריך לשבת שם, אומרים גם שאני לא צריך להיות בכנסת. שימשיכו להגיד מה שהם רוצים. אני אמשיך לקבל את אהבת העם", הצהיר חזן.

"על תמונת הסלפי שלי עם טראמפ קיבלתי תוך שעות מעל 12 אלף לייקים. הגיע הזמן שכל האליטה והפוליטיקאים המבוגרים העסקנים יבינו שיש פוליטיקה חדשה ובעידן טראמפ, הפרוטוקולים חשובים אבל יש רגעים שצריך לחרוג. חשבתי מחוץ לקופסא. אני בטוח שאם ישאלו את טראמפ הוא יגיד ששמח לעשות איתי סלפי. אני יכול להגיד לך שהשרים באו אליי אחר כך ואמרו לי: 'איך אני לא חשבתי על זה'".

בנוגע לטענה כי ישב בכיסא של החתן קושנר, מסר חזן: "זה שקר. לפני כן ישבתי ליד יו"ר רשות שדות התעופה וברגע שהמטוס נחת זזתי לקצה השורה וישבתי בכיסא שלי. אף אחד לא ביקש ממני לצאת החוצה. לא עשיתי שום דבר שהוא חריג. התנהגתי כמו שמתנהגים בעידן החדש, ואני חושב שעשיתי הרבה כבוד. חבל שיש מי שעדיין מסרבים להבין שהפרוטוקולים מיושנים בעידן החדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר