ביקור בבית לחם

טראמפ: "מאמין שישראל והפלסטינים יכולים להשלים"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ערך הבוקר ביקור קצר ברשות הפלסטינית ונפגש עם אבו מאזן במוקטעא בבית לחם • טראמפ על הפיגוע בבריטניה: "לא אקרא לטרוריסטים מפלצות אלא רק לוזרים" (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

לאחר שאתמול (שני) נפגש הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, היום בסביבות השעה 10:00 בבוקר הגיע טראמפ לבית לחם ופגש את הנשיא הפלסטיני אבו מאזן אתו הוא דן בקדום התהליך המדיני.

בתחילת הביקור במוקטעה בבית לחם נשמעו ההמנון האמריקני וההמנון הפלסטיני, כשברשות הפלסטינית לא מביישים את המסורת הערבית והתזמורת בדומה לסעודיה ומצריים זייפה את ההמנון האמריקאי בצורה צורמת. לאחר מכן סקרו שני הנשיאים את מסדר הכבוד של כוחות הביטחון הפלסטיניים. לאחר הפגישה נשאו טראמפ ואבו מאזן הצהרות קצרות.

טראמפ התייחס בפתח דבריו לפיגוע הטרור במנצ'סטר בו נרצחו 22 בני אדם ואמר "אני מציע את תפילותיי לאומה הבריטית בשל הפיגוע במנצ'סטר. כל כך הרבה משפחות שנפגעו. אנחנו עומדים באופן מוחלט עם העם הבריטי כל כך הרבה צעירים וחפים מפשע נרצחו בידי מפסידנים עלובים".

טראמפ הצהיר כי "לא אקרא להם "מפלצות" כי הם יאהבו את זה וייקחו את זה כמחמאה. אקרא להם מעתה לוזרים בגלל שזה מה שהם, ויהיו עוד כמוהם אבל הם לוזרים בלבד".

הנשיא האמריקאי התייחס לנושא המלחמה בטרור ואמר, "בשלושת הימים האחרונים דיברתי על כך שחברת העמים לא יכולה לשאת את המשך שפיכת הדמים הזו של טבח אנשים חפים מפשע דוגמת המתקפה היום שכוונה כנגד ילדים חפים מפשע. הטרוריסטים ואלו שמסייעים להם מחויבים להיות מגורשים לנצח מהחברה שלנו. האידאולוגיה המושחתת הזו צריכה להיות מחוסלת לחלוטין", אמר טראמפ.

לאחר מכן עבר טראמפ להתייחס לנושא השלום בין ישראל לפלסטינים ואמר, "כפי שוחחתי עם עבאס בוושינגטון אני מחויב לקדם הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים עבאס הבטיח לי שהוא מוכן לעבוד למען מטרה זו וגם נתניהו הבטיח לי את אותו הדבר אני מצפה לעבוד עם שני מנהיגים אלו למען שלום בר קיימא".

"אני מצפה לעבוד עם עבאס על קידום הפוטציאל של הכלכלה הפלסטינית ולהילחם בטרו. בסעודיה נפגשתי עם מנהיגי העולם הערבי באזור זה היה מפגש אדיר והיסטורי. המלך סלמן הסעודי לא יכול היה להיות יותר נחמד ואדיב.
קראתי למנהיגים אלו להצטרף אליי במלחמה בטרור זה היה מפגש מאד יעיל אנשים אמרו שמעולם לא היו במשהו אפילו קרוב לזה בהיסטוריה ואני מאמין להם. זה היה כבוד להיות מעורב באירוע כזה אני שמח שעבאס הצטרף אף הוא והתחייב לקחת צעדים נחושים להילחם בטרור ובאידאולוגיית השנאה", אמר טראמפ.

"שלום לא יכול להיתפס בשורשים בסביבה בה האלימות מתקבלת ואפילו ממומנת עלינו לגנות פעולות כאלו. השלום הוא בחירה שעלינו לעשות כל יום וארה"ב כאן כדי להפוך את זה לאפשרית", הבטיח הנשיא האמריקאי והוסיף, "בכך נהנה מעתיד בטוח ומואר יותר. ברוח זו של תקווה באנו לבית לחם כדי לבקש יותר שלום ויותר ביטחון ויותר סובלנות. אני כולי תקווה שארה"ב תוכל לעזור לישראל ולפלסטינים לעשות שלום ולהביא תקווה חדשה לאזור".

"אני מאמין שישראל והפלסטינים יכולים לעשות שלום זה יתחיל תהליך של שלום בכל האזור וזה יהיה הישג מרשים", אמר טראמפ בסיום דבריו.

קודם לכן אמר אמר אבו מאזן: "העם הפלסטיני דורש חירות ועצמאות. זהו המפתח לשלום באזור ובעולם. הפגישה איתך אדוני הנשיא נתנה לעם הפלסטיני תקווה, והיא נותנת לכל האומות באזור הרבה תקווה לאפשרות להגשים את החלום והשאיפה לשלום יציב ומתמשך. זהו המפתח לשלום ויציבות באזור ובעולם - שהילדים בישראל וברשות ייהנו שלום וביטחון".

"אנחנו מדגישים שוב את המחויבות להמשיך לעבוד עמכם כשותפים בלחימה נגד הטרור. אנו מדגישים שוב את עמדתנו בכל הנוגע לפתרון שתי המדינות: מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים, החיה לצדה של מדינת ישראל, ופתרון סוגיות הקבע כולן בהתבסס על החוק הבינלאומי והחלטת האו"ם. אדוני הנשיא, כפי שראית אתמול במהלך ביקורך במקומות הקדושים, ירושלים המזרחית כבושה. הבעיה הבסיסית שלנו הינה עם הכיבוש וההתנחלויות ואי הכרתה של ישראל במדינת פלסטין, כפי שאנחנו הכרנו בישראל. הבעיה אינה בינינו לבין היהדות, כי אם בינינו לבין הכיבוש", הצהיר אבו מאזן.

הפלסטינים לא יודעים עדיין בדיוק למה לצפות מהנשיא האמריקאי שהביע את תמיכתו הברורה בישראל וסירב להתייחס לפתרון שתי המדינות, אל אבו מאזן הביע אופטימיות לקראת ביקורו של טראמפ בבית לחם, ואמר: "אני תמיד מציאותי, בכל פגישה יש משהו. אם לא, ניפגש פעם נוספת. חובתנו לפתור את הסוגיה שלנו".

גורם פלסטיני ציין כי ההרגשה בקרב מקבלי ההחלטות היא שיש רצון כן בקרב הממשל האמריקני לנסות להגיע להסדרה תוך הסתכלות על הצרכים הפלסטיניים.

אבו מאזן הוסיף: "הזמנו את טראמפ לפני כמה זמן לבקר בבית לחם והוא נענה להזמנה. ראינו אותו בתחילת החודש, גם בריאד וגם אתמול. זה מועיל מאוד, אנו דנים איתו בסוגייה המדינית שלנו ואני מקווה שגם יהיו תוצאות לביקור הזה".

בני משפחות האסירים הפלסטינים ששובתים רעב העבירו אתמול לאבו מאזן מכתב שמיועד לנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ובו פירטו מה מצבם של בניהם האסירים בבתי הכלא בישראל. אבו מאזן מצדו אמר כי יעלה את סוגיית האסירים בפגישה והוא אכן הזכיר זאת גם בנאום הסיכום שלו.

הבוקר נרשמה מבוכה קלה עבור הבית הלבן שביקש להודיע לפנות בוקר לעיתונאים המסקרים את הממשל, כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צפוי להיוועד היום עם יו"ר הרשות הפלסטינית בבית לחם. אלא שבדוברות הבית הלבן כינו את אבו מאזן "נשיא פלסטין".

בעקבות הטעות נאלץ הבית הלבן לפרסם שוב הודעה מתוקנת עם לוח הזמנים, והפעם כבר תואר אבו מאזן בתוארו הרשמי - ראש הרשות הפלסטינית. יצוין, כי בדבריו בבית לחם חזר טראמפ כמה פעמים על התואר "הנשיא עבאס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר