הרב נחמיה וילהלם בוורט מיוחד לחג השבועות

הרב נחמיה וילהלם, שליח חב"ד בעיר בנגקוק, תאילנד, מגיש וורט לחג בלשון קלה ומרתקת, שתוכלו להעביר בעצמכם בשולחן החג. צפו (יהדות)

(צילום: באדיבות בית חב"ד בנגקוק)

שירה השתתפה בעונג שבת בבית חב"ד בנגקוק לפני כמה חודשים וסיפרה סיפור מרגש, " אני סיימתי לימודי הוראה לפני כשנתיים, לשמחתי קיבלתי עבודה כמחנכת כיתה, בבית ספר טוב בעיר בה אני גרה, המחנכת שהיתה לפני, עשתה איתי חפיפה ותוך כדי החפיפה סיפרה לי על יונתן, "הילד הבעייתי בכיתה" היא אמרה לי "הכיתה בסך הכל כיתה טובה אבל זה הילד שיאכיל אותך מרורים" שאלתי "האם אי אפשר לנסות לשנות אותו" והיא אמרה לי "יש לו בעיה מלידה שגורמת לו להיות היפראקטיבי וזה לא ניתן לשינוי".

שנת הלימודים החלה, הגעתי לכתה עם חששות אבל עם החלטה שאני אעשה את השינוי, מיד ביום הראשון קראתי ליונתן ואמרתי לו שאני רוצה שהוא יעזור לי בכל מה שאצטרך, שלחתי אותו להביא לי עט מהמשרד, לעשות צילומים וכל דבר קטן שצריך, כמובן כל פעם דאגתי לשבח אותו על העזרה שלו, לאט לאט התחלתי לראות את השינוי, יונתן התחיל להשתתף בשיעורים, לשחק יפה עם החברים, לקראת סוף השנה אמרתי לילדים שאני רוצה לבחור ילד אחד בכיתה שיוכרז כמצטיין הכיתה, עוד לפני שהספקתי להמשיך, כל הילדים צעקו במקהלה "יונתן הוא מצטיין הכיתה", התרגשתי והתחלתי לבכות מול התלמידים שלי אבל לא התביישתי, ידעתי שהצלחתי במשימתי בשנה הראשונה שלי כמורה בישראל.

בחג השבועות קיבלנו את התורה, עם ישראל כולו עומד למרגלות הר סיני והקב"ה פותח במילים "אנכי ה' אלוקיך אשר הוצאתיך מארץ מצריים" מפרשי התורה שואלים, למה בחר הקב"ה להציג את עצמו במילים "אשר הוצאתיך מארץ מצרים" ולא אמר "אנכי ה' אלוקיך אשר בראתי שמים וארץ"? לכאורה בריאת העולם היא חידוש גדול יותר מאשר הוצאת עם אחד קטן ממצריים.

מוסבר בתורת החסידות, שאמנם בריאת שמים וארץ, יש מאין, זה דבר גדול ונפלא, שאנו כנבראים גשמיים לא יכולים כלל להבין, אבל כלפי הקב"ה שכוחו אין סופי והוא בלתי מוגבל אין זה פלא שהוא יכול לברוא יש מאין, לעומת זאת, יציאת מצרים דרשה התערבות בחוקי הטבע, שאותם קבע הקב"ה בעצמו, בכדי להוציא את עם ישראל ממצרים היו צריכים לעשות אותות ומופתים שלמעלה ממגבלות הטבע, לכן הכח האלוקי שהיה מעורב ביציאת מצריים היה גדול יותר מבריאת העולם, זו הסיבה שהקב"ה נתן לנו את כרטיס הביקור שלו כמוציא עמו ממצריים.

המסר כאן חשוב מאוד, לכל אחד מאיתנו יש הרגלים כאלו ואחרים בחיים, לפעמים אנחנו אומרים לעצמינו אם הייתי נולד כך וכך או אם הייתי מתחיל מהתחלה כך זה היה אפשרי אבל עכשיו לשנות זה קשה, באה התורה ואומרת לנו אל תיבהלו משינויים אם יציאת מצריים היתה אפשרית למרות השינויים שנדרשו בטבע הרי שגם אתה יכול לחולל שינוי בעולמך הפרטי ובעולם כולו.

יהי רצון שנזכה בקרוב לראות את השינוי הגדול של העולם בגאולה שלימה שתבוא בקרוב ממש.

חג שמח וקבלת התורה בשמחה ובפנימיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר