"היהודים האירו את העולם"

טראמפ ב'יד ושם': "זה היה פשע אכזרי; לעולם לא עוד"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ערך במשך כמחצית השעה ביקור במוזיאון 'יד ושם' ואמר כי "מילים לא יכולות לתאר את הזוועה והרוע", והוסיף כי "בני העם היהודי בנו אומה אדירה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב במהלך נאומו ב'יד ושם' (צילום: לע"מ )

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיע בשעות הצהריים (שלישי) לביקור במוזיאון 'יד ושם' בכדי לכבד את ששת מיליון היהודים שנרצחו בשואה. מי שליווה, בין היתר, את הנשיא טראמפ היה הרב הראשי לשעבר וניצול השואה הגאון רבי ישראל מאיר לאו, המכהן כיו"ר מועצת 'יד ושם'.

במהלך נאומו אמר הנשיא: "אנחנו כאן ב'יד ושם' לכבד את זכרם של שישה מיליון יהודים שנרצחו בשואה. שני שלישים מהיהודים באירופה נשלחו אל מותם. מילים לא יכולות לתאר את הזוועה והרוע בשעתה האפלה ביותר של ההיסטוריה. גברים, נשים וילדים נכחדו, כחלק מניסיון שיטתי להשמיד את העם היהודי. זה היה הפשע האכזרי ביותר נגד אלוה-ים וילדיו".

טראמפ ציטט את הסופר היהודי וניצול השואה אלי ויזל - "עבור המתים והחיים עלינו לשאת עדות" ואמר כי "המילים האלה צריכות להיות חרוטות על מצפון האנושות לנצח".

לדבריו: "רק כאשר אנו זוכרים את המשפחות שנקרעו, שסבלו את הזוועות הבלתי נסבלות של השואה, רק אז נוכל למנוע מהזוועה הזו לחזור על עצמה. המקום הזה והאומה כולה הם עדות לרוחו הבלתי ניתנת לשבירה של העם היהודי. העם שעבר רדיפה, מוות, דיכוי - אך שרד".

"היהודים", הוסיף נשיא ארה"ב, "הפכו לכל כך מוצלחים בכל כך הרבה מקומות. הם האירו את העולם. מדינת ישראל היא עדות חזקה למשפט - לעולם לא עוד. מתהומות הסבל, בני העם היהודי בנו אומה אדירה".

אחריו נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו שהודה לטראמפ: "איזה נאום מרגש. בכל כך מעט מילים אמרת כל כך הרבה. תודה אדוני הנשיא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר