הנאום המחבק של נשיא ארה"ב

טראמפ לאזרחי ישראל: "הממשל שלי תמיד יעמוד לצדכם"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נשא נאום מחבק לאזרחי ישראל בו הבטיח כי איראן לא תשיג נשק גרעיני בעידן טראמפ, סיפר על ההתרגשות בכותל ואמר כי ניתן להגיע לשלום בין ישראל והפלסטינים (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הנשיא טראמפ בנאומו (צילום: לע"מ)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשא בצהריים (שני) במוזיאון ישראל נאום מחבק לציבור בישראל וזכה למחיאות כפיים מצד הנוכחים במוזיאון ישראל. נאומו של טראמפ זכה לתואר "הנאום הציוני", נאום מחבק וחם למדינת ישראל לו פילל ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בפתח נאומו התייחס הנשיא האמריקני לקדושת העיר ירושלים ואמר: "זו זכות לעמוד כאן בעיר העתיקה של ירושלים, לפנות לאזרחי ישראל ולכל האנשים במזרח התיכון שרוצים שלום ושגשוג. ירושלים היא עיר קדושה, איזו מורשת, הקשרים של העם היהודי לארץ הקדושה הזאת הם עתיקים ונצחיים. הם הולכים אחורה אלפי שנים, אל ימיו של המלך דוד שכוכבו מתנופף עכשיו על הדגל כחול לבן של ישראל".

הרבנים הראשיים בנאום הנשיא טראמפ

"ישראל היא עדות לרוחות הבלתי ניתנת לשבירה של העם היהודי", הוסיף טראמפ, "מכל חלקי הארץ הזאת יוצא מסר אחד, מסר של תקווה. במשך הדורות העם היהודי סבל רדיפות, דיכוי וניסיונות להשמידו. אבל במשך כל זה היהודים שרדו ושגשגו. אני נפעם מהישגי העם היהודי".

"ואני מבטיח לכם: הממשל שלי תמיד יעמוד לצד ישראל", אמר נשיא ארה"ב, "אני קורא לכל האנשים - יהודים, נוצרים מוסלמים וכל דת, כל שבט, כל אמונה, לשאוב השראה מירושלים, לשים בצד את חילוקי הדעות והשנאה, ולתת לכל הילדים את התקווה והכבוד שכתוב בנשמותינו".

איוונקה ויאיר נתניהו בנאום הנשיא

טראמפ המשיך ואמר כי "ישראלים חוו את השנאה והטרור של אלימות קיצונית. ישראלים נרצחו על ידי טרוריסטים בסכינים ופצצות. חמאס וחיזבאללה שיגרו טילים לעבר קהילות בישראל, היכן שילדים צריכים להתאמן בלרוץ למקלט בפחד ובמהירות. דאעש מכוון לקהילות אזרחים ומנהיגי איראן קוראים להשמדת ישראל".

בשלב הזה, התבטא טראמפ: "איראן תשמיד את ישראל? לא עם דונלד ג'יי טראמפ, תאמינו לי", וזכה למחיאות כפיים סוערות מהיושבים בקהל.

נשיא ארצות הברית נואם במוזיאון ישראל, היום

נשיא ארה"ב התייחס למו"מ לשלום עם הפלסטינים ואמר: "אנחנו יודעים שגם ישראלים וגם פלסטינים רוצים תקווה לילדיהם, ואנו יודעים ששלום אפשרי אם נשים בצד את הכאב וחילוקי הדעות, ונהיה מחויבים לפתור את הסכסוך הזה, שנמשך כבר חצי מאה או יותר. כמו שחזרתי ואמרתי: אני מחויב אישית לעזור לישראלים ולפלסטינים להשיג הסכם שלום. נפגשתי הבוקר עם הנשיא עבאס ואני יכול לומר לכם שהפלסטינים מוכנים להושיט יד לשלום".

ראש הממשלה והנשיא בסיום הנאום

"ואחרי פגישה עם ידידי הטוב בנימין", הוסיף טראמפ, "אני יכול לומר גם שהוא מושיט יד לשלום, הוא רוצה שלום. הוא אוהב אנשים, במיוחד את העם הישראלי. בנימין נתניהו רוצה שלום. עשיית שלום, לעומת זאת, לא תהיה קלה. כולנו יודעים את זה. נתמודד עם החלטות קשות, אבל עם נחישות, פשרה והאמונה שהשלום אפשרי. ישראלים ופלסטינים יכולים לעשות הסכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר