לאחר הפיגוע

מתח בבריטניה: הכוננות הועלתה ל'קריטית'

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, העלתה את רמת הכוננות בממלכה מ"חמורה" ל"קריטית" בשל החשש לפיגוע תופת נוסף. אלפים הגיעו להפגין במנצ'סטר נגד הטרור (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בבריטניה עדיין מתאוששים מפיגוע הטרור הקטלני במנצ'סטר בו נרצחו 22 בני אדם חלקם ילדים ונפצעו 59 נוספים כשבאוויר החשש מפיגוע נוסף. ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי הודיעה אמש (שלישי) כי בשל החשש הועלתה רמת הכוננות ברחבי המדינה לגבוהה ביותר, מ"חמורה" ל"קריטית".

מיי הוסיפה כי המהלך נעשה על פי המלצת הגוף העצמאי האמון על רמת הכוננות במדינה. משמעות העלאת הכוננות - אנשי צבא יוצבו באתרים מרכזיים ואולי אף בהמשך באירועים המוניים, הופעות ואירועי ספורט.

אתמול בערב התכנסו אלפים רבים למנצ'סטר להפגנת תמיכה בנפגעי הטבח וקראו להילחם בטרור. לאירוע הגיעו נציגי דתות שונות, שעלו אחד אחרי השני לבמה וגינו בחריפות את הפיגוע, שרבים מנפגעיו הם ילדים, ועשרות עדיין מאושפזים בבתי חולים במנצ'סטר.

בכמה ערים שונות ברחבי העולם, וגם בתל אביב, נצבעו מבנים מרכזיים בצבעי דגל בריטניה לאות סולידריות עם תושבי הממלכה בעקבות הפיגוע הקשה. בבית הנבחרים האמריקנים הקדישו דקת דומייה לזכר הנרצחים בפיגוע - הצעירה שבהם בת 8 בלבד.

משטרת בריטניה הודיעה מוקדם יותר כי המחבל המתאבד שפוצץ עצמו מחוץ לאולם "מנצ'סטר ארנה" הוא סלמן עבדי, בן 22, והוא ככל הנראה הגיע לעיר ברכבת מלונדון. בכלי תקשורת במדינה דווח כי המחבל הוא יליד העיר מנצ'סטר, הצעיר מבין ארבעה אחים. הוריו הגיעו לבריטניה מלוב בניסיון לברוח ממשטרו של מועמר קדאפי בלוב.

בארגון הטרור הקיצוני דאעש נטלו אחריות לטבח המחריד, ובהודעה רשמית של ארגון הטרור נמסר: "אחד מחיילי החליפות הניח מטעני נפץ בתוך ריכוזי הצלבנים בעיר מנצ'סטר. מה שיבוא בעתיד יהיה קשה ונורא יותר עבור עבדי הצלב". דאעש מסר שהפיגוע "נועד לנקום עבור האסלאם, להפחיד את עובדי האלילים ולהגיב על ההתקפות שלהם נגד אדמות המוסלמים".

מוקדם יותר היום נמסר כי המשטרה בבריטניה עצרה צעיר בן 23 בחשד למעורבות בפיגוע הקשה, אך לא ברור עדיין מה הקשר שלו למחבל עבדי. ראש הממשלה תרזה מיי וכן נציגי המשטרה הבהירו כי עדיין לא ברור אם עבדי פעל לבדו או כחלק מרשת טרור נרחבת יותר במדינה. מדובר בפיגוע הקשה ביותר שהיכה במדינה מאז מתקפת הטרור ברכבת התחתית ובאוטובוס בלונדון ב-2005, שבמסגרתה רצחו ארבעה מחבלים מתאבדים 52 בני אדם.

בתקשורת הבריטית דווח כי עדיין ישנם נעדרים שלא נמצאו לאחר הפיגוע הקשה, קרוביהם של בני הנוער שהגיעו להופעה ניסו גם בשעות הערב לאתר את יקיריהם, גם באמצעות פניות ברשתות החברתיות. המשטרה פתחה קו חירום למשפחות, ומרכז סיוע באצטדיון הכדורגל של מנצ'סטר סיטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר