מטריד

הגארדיאן: פייסבוק תתעלם מהכחשת שואה

על פי ההנחיות הפנימיות של הרשת החברתית הגדולה בעולם שחושף העיתון הבריטי פייסבוק חוסמת את התכנים האנטישמיים רק ב-5 מדינות ומאפשרת להם להישאר (ברשת)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

את תכתבו בחשבון הפייסבוק שלכם את המילה "כושי" תחסמו אוטומטית אבל אם אתם "רק" מכחישי שואה פייסבוק רק יחסמו את הז'ידים שלא ייראו את זה והכל בסדר.

הדברים התפרסמו הבוקר (ד') על ידי הגרדיאן הבריטי שחשף את ספר החוקים של פייסבוק בטיפול בתכני הכחשת השואה, לפיהם הרשת החברתית לא תסיר תכנים במדינות שבהן הכחשת השואה אינה מעוגנת בחוק. כידוע, הכחשת השואה היא עבירה פלילית ב-5 מדינות בעולם, בהן: ישראל, צרפת, גרמניה, אוסטריה, ספרד ובלגיה ומעוגנת בחוק בניסוחים שונים בכ-14 מדינות בסה"כ.

פייסבוק שאינה מעוניינת להסתבך עם חוקים מקומיים ומבקשת להימנע מתביעות בנושא, תאפשר לפרסם תכני הכחשת שואה בכל המדינות, כאשר בחמשת המדינות בהן מדובר בעבירה פלילית, התכנים יחסמו לקריאה וזאת על פי טירגוט גיאוגרפי (דהיינו IP ומיקום). שיטה דומה של פייסבוק מיושמת להעלמת הסתה ואלימות מעין הישראלים.

כלומר, לפייסבוק אין בעיה עם הכחשת שואה אלא רק עם חשש להיתבע בשל כך. לטענת פייסבוק, המסמכים שהגרדיאן פרסם אינם מדויקים, אולם פייסבוק סירבה להגיב או לשלוח תיקונים.

בין הדוגמאות שבמצגת של הגארדיאן ניתן למצוא תמונה של בית כנסת שהוצת בברלין עם טענות כי הוא לא הוצת בידי הנאצים אלא בשל פצצות של בנות הברית, וסטטוסים כדוגמת: "אני לא מאמין שהייתה שואה", "השואה היא שקר", "השואה היא יותר כמו הולו-הוקס" (משחק מילים Hoax), "שואת היהודים היא השקר הגדול ביותר בתולדות האנושות" ועוד.

בהקשר לתמונות מהשואה, פייסבוק לא תסיר תמונות שאינן מציגות עירום של ילדים יהודים, גם אם מדובר בתכנים שקשים לצפייה.

משתמשים ישראלים שיפנו לרשת וידווחו יקבלו הודעה כביכול התכנים הוסרו מהרשת אך בפועל רק האייפי שלהם ושל ישראלים אחרים ייחסם ובחו"ל יהיה ניתן עדיין לראות את התכנים האנטישמיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר