"סיום מרגש"

השוטר התקשר ליד לאחים: הצילו את האם והילדים

לפני כשנתיים העבירה המשטרה לטיפול יד לאחים מקרה קשה שבמרכזו אם יהודייה ושישה ילדים העוברים מסכת קשה של התעללות. כעת עברה האשה לדירת מסתור אותה ארגנה יחד עם ילדיה (בארץ)

איש מחלקת הבטחון של יד לאחים בחילוץ ניצולה מכפר ערבי. (צילום: יד לאחים)

הסיפור המרגש של ע' החל לפני כשנתיים. אל תחנת משטרה בצפון הארץ הגיעה תלונה חמורה של אישה יהודייה כנגד בעלה הערבי לנוכח מסכת של התעללות קשה.

השוטר בתחנה שהיה רגיש למצבה של האם החליט לפנות אל ארגון יד לאחים ולקשר אותם לאשה הפגועה על מנת שיכלו לסייע לה במידה ותרצה לצאת מבית בעלה בכפר בו הם גרו.

ע', שהיה לה קשה לתת אמון באנשים זרים ופחדה מתגובת בעלה אם יגלה זאת, דחתה את אנשי יד לאחים מספר פעמים. החשש הגדול שלה מבעלה הביא לביטול התלונה שהוגשה למשטרה אולם הקשר עם יד לאחים לא נפסק.

כשהבחינה כי כוונותיהם טובות וכי הם יכולים לסייע לה, החלה בקשר קבוע עם העובדת הסוציאלית של יד לאחים. הפגישות נערכו בבניין הביטוח הלאומי באזור, באמתלה שיש לה סידורים במקום ובחסות שימת עין מיוחדת של מחלקת הבטחון של יד לאחים שהבטיחה שהפגישות תוכלנה להיות בטוחות.

לאחר קשר ממושך הבינה ע' כי ביד לאחים יכולים לחלץ אותה מן המיצר ובד בבד לסייע לה במציאת דירת מסתור לה ולילדיה, ללוות אותם ברמה הפסיכולוגית והמשפטית ואף לדאוג לה לאפיק של פרנסה.

ביד לאחים הבהירו לע' כי החזרה הביתה לחיים יהודיים תלווה בסיוע ובית חם. זה היה השלב שבו גמלה בלבה ההחלטה להסכים לחילוץ שלה ושל הילדים כדי לצאת לדרך חדשה בחזרה אל עמה ואל מולדתה. החילוץ הנועז יצא לפועל בסייעתא דשמיא תוך זמן קצר וע' וילדיה שוכנו בדירת מסתור של יד לאחים.

בשבוע שעבר, בעוד עם ישראל כולו חוגג את ל"ג בעומר, גם ע' ובני משפחתה התכנסו למדורת ל"ג בעומר המסורתית יחד עם העובדת הסוציאלית המלווה את המשפחה והחונכים של הילדים המלווים אותם באופן שוטף מטעם יד לאחים. על רקע המדורה הבוערת – היה זה סיום מרגש למסכת של תלאות שחוותה והתחלתו של אור שהחל להפציע בחייה ובחיי ילדיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר