8 שנות מאסר

"זה רצון אללה": נמנע פיגוע התאבדות באוטובוס בנווה יעקב

גזר הדין שהושת היום על מחבל מהחמאס חושף כי תכנן לבצע טבח בנווה יעקב שבירושלים, על ידי פיגוע התאבדות בתוך אוטובוס ארוך החולף בשכונה, כי "זה רצון אללה" (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: קבוצת מדברים תקשורת)

8 שנות מאסר נגזרו היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים על מוחמד ג'ולאני, תושב שכונת שועפט בן 22, שהורשע כי תכנן לייצר מטען חבלה ובאמצעותו לבצע פיגוע התאבדות רחב היקף בירושלים.

הוא הורשע גם בתכנון פיגוע דקירה בפסגת זאב, במקום שבו בוצע פיגוע דקירה על ידי נער בן 13, אך מביצוע מעשה זה הוא התחרט בשל חששו שבית המשפחה שלו ייהרס כצעד עונשים ע"י ישראל.

גזר הדין מגולל את מעשי החמורים של ג'וליאני: במהלך חודש אוגוסט 2016 הוא הביע את רצונו לבצע פיגוע, רכש חומרים לצורך הכנת מטען חבלה בשביל פיגוע התאבדות באוטובוס. "זו דרך אללה", הוא אמר.

המעשה המחריד היה אמור מצדו להתרחש בתוך 'אוטובוס ארוך' בשכונת נווה יעקב מיד לאחר 'חג הקורבן המוסלמי', אלא שבעקבות מידע מודיעיני הוא נעצר כעבור מספר ימים.

"הנאשם החל בצעדים ממשיים לביצוע תוכניותיו, הסכים לבצע פיגוע התאבדות ואף רכש חומרים מתאימים. מדובר במעשים שנועדו למוטט את החברה ויש להגיב על מעשים מסוג אלה בחומרה", כותב התובע מטעם המדינה.

מנגד, הסנגור הפנה לכך שמשפחתו של המחבל היא נורמטיבית וחיובית, ו"דבר זה בא לידי ביטוי במעשיו של האב שגרם לבנו, בשלב מסוים, לחזור בו מתוכניותיו".

בית המשפט שלח אותו כאמור לשמונה שנים בכלא, תוך שקלול טיעוני שני הצדדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר