בניגוד לחוק

"טעמים דתיים": 'בר כל' תיקנס כי אינה מפרסמת מחירים באינטרנט

רשת המרכולים שבבעלות איש העסקים החרדי מנחם כרמל עומדת לספוג קנס כספי כבד ביותר, מאחר והיא מסרבת לפרסם מחירים באינטרנט כנדרש לפי החוק (חדשות, חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מנחם כרמל, מנהל הרשת (צילום: אורי כהן)

רשת בר כל צפויה להיקנס ב-702 אלף שקל על ידי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, משום שהיא אינה מסכימה לפרסם מחירים באינטרנט, ובכך היא עוברת על 'חוק המזון'. לרשת החרדית ניתנה זכות שימוע תוך 45 יום.

הקנס היה אמור להיות גדול יותר, 850 אלף שקל, אך הרשות הפחיתה 20 אחוז מהקנס כיוון שזו הפרה ראשונה.

לפי חוק המזון נחשבת 'בר כל' ל"קמעונאי גדול" המחויב לפרסם את מחירי כל מוצריו באינטרנט - הגדרה בה נכללים מי שמחזיקים בלפחות 3 חנויות ושמחזור המכירות השנתי שלהם עולה על 250 מיליון שקל.

לטענת הנהלת בר כל, היא לא מפרסמת מחירים אונליין מסיבות דתיות: כדי שלא להפנות צרכנים לאינטרנט וכן משום שלדעתה ציבור הלקוחות שלה לא יאהב לשמוע שהרשת תפרסם באינטרנט.

רשת 'בר כל' (צילום: פלאש 90)

יצויין, כי בר כל אף עתרה לבג"ץ בנושא, אך משכה לבסוף את העתירה בהמלצת בית המשפט שהחזיר את הרשת לדון בנושא עם הרגולטור - הרשות להגנת הצרכן.

תגובת 'בר כל' לידיעה: "רשת המרכולים בר כל רשתות בע"מ הינה רשת חרדית המכוונת בעיקרה לציבור החרדי. הוראות סעיף 30 לחוק המזון, המחייבות קמעונאי גדול לפרסם לציבור באינטרנט את המחיר של כלל המוצרים הנמכרים בכל אחד מסניפיו, מחייבת את הרשת להחזיק באמצעים ולפעול בדרך המנוגדת לערכים הדתיים העומדים ביסוד הרשת ואשר מתווים את דרכה".

"הטלת חובה על הרשת לעשות שימוש באינטרנט, כשחלק הארי של הציבור החרדי מנוע משימוש בה, פוגעת ומנוגדת לעקרונות בהם מאמינה הרשת והעומדים בבסיס פעילותה, ויש בה כדי להוות פגיעה קשה בחופש עיסוקה של הרשת וביכולתה להתחרות בחנויות הפונות לציבור החרדי אשר אינן בגדר קמעונאי גדול והכל באופן שאינו סביר ומידתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר