דברים מפתיעים

בכיר פלסטיני מודה: יש לנו תרבות דאע"שית

"הסכנות הן רציניות ואמיתיות, ולא קשורות רק לדאע"ש ופשעיו אלא לתרבות הדאע"שיסטית", מסביר הבכיר הפלסטיני ניהאד אבו גוש את המצב הקשה של הנוצרים ברשות (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ניהאד אבו גוש (צילומסך: מתוך פייסבוק)

ניהאד אבו גוש, מנכ"ל המחלקה לענייני גולים באש"פ וחבר הלשכה המדינית של החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, פרסם בעיתון הפלסטיני אל-חדת' מאמר חריג בו הציג את מצבם העגום של הנוצרים בשטחי הרשות הפלסטינית.

אבו גוש קובע במאמר זה, כי הגירת הנוצרים משטחי הרשות אינה נובעת רק מהכיבוש הישראלי, אלא גם בשל חדירתה של תרבות דאע"שיסטית לחברה הפלסטינית.

כדוגמה הוא מביא את קריאתם של דרשנים במסגד אל אקצא להשית על הנוצרים מס גולגולת ולאסור לברך אותם בחגיהם. לדבריו, המשך יחס זה כלפי הנוצרים עלול לפגוע בתדמית הפלורליסטית של החברה הפלסטינית.

דאע"ש מאיים בעברית: 'בעזרת ה' נשחט אתכם'. ארכיון (צילום: מתוך פייסבוק)

"האם סכנה מרחפת על הנוכחות הנוצרית בארצנו?", הוא שואל. "על פי רוב, כשמשיבים על השאלה הזו, נוטים ליפול למלכודת של הדיבור היפה והרגשני על האחדות הלאומית ולהזכיר כמה מחלוצי התנועה הלאומית הפלסטינית, האינטלקטואלים, היוצרים והפוליטיקאים הנוצרים, או להטיל על הכיבוש את האחריות לירידה המתמשכת במספרם ובשיעורם של הנוצרים בקרב הפלסטינים שנותרו במולדתם. אלא שלא די בכך כדי להסביר או להצדיק את העובדה ששיעור הנוצרים בפלסטין ירד מ-20 אחוז מכלל הפלסטינים לפני הנכבה לכדי פחות מ-2 אחוז באדמות שנכבשו ב-1967, ושיעורם בתוך אדמות הכבושות משנת 1948 עומד על-10 אחוז מכלל הפלסטינים הערבים וכשני אחוז מכלל תושבי מדינת ישראל".

"ללא ספק על הכיבוש מוטלת האחריות הגדולה למצבם הטרגי של כל בני העם הפלסטיני – נוצרים כמוסלמים - מצב אשר מוביל מגזרים שלמים לחשוב על הגירה. ייתכן גם כי סיבות תרבותיות ודמוגרפיות הופכות את האפשרות של הנוצרים להגר ולהשתלב בחברות שאליהן הם מהגרים לקלה יותר עבורם מאשר עבור מוסלמים, והראייה לכך היא שהרוב המוחץ בקהילות הפלסטיניות באמריקה הלטינית, ובפרט בצ'ילה, הוא נוצרי".

"אם כן, האזהרות והסכנות הן רציניות ואמיתיות, והן אינן קשורות רק לדאע"ש ופשעיו, אלא לתרבות הדאע"שיסטית ולקיומה של סביבה מדירה ולא אוהדת את הנוצרים הפלסטינים. כך, עד היום אנו שומעים במסגד אל-אקצא מישהו שמעביר שיעורים וקורא להטיל מס גולגולת ג'זיה על נוצרים, תוך שהוא מתעלם מהכובשים ומהמתנחלים. כמו כן, אנו שומעים שיש מי שמפרסם פתווה האוסרת לברך את הנוצרים בחגיהם, או שטוען כי משריינים עבורם יותר מדי מקומות בעיריות ובמועצה המחוקקת", הוא מסיים את מאמרו הנוקב שתורגם ופורסם בידי חוקרי מכון ממר"י העוקב אחר התקשורת במזרח התיכון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר