ברגע האחרון

פתרון לילדים חולי הסרטן? השר ליצמן הציג מתווה לסיום המשבר ב'הדסה'

רגע לפני סגירת מחלקת המטואונקולוגיה ילדים ב"הדסה", שר הבריאות ליצמן הציג מסמך הנחיות שינסה לפתור את המשבר במחלקה. הרופאים שהתפטרו יחזרו לעבודה סדירה? (חדשות)

השר ליצמן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

פתרון למשבר במחלקת סרטן הילדים ב"הדסה"? שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע הערב (רביעי) כי העביר למנהל בית החולים הפרופ' זאב רוטשטיין מסמך הנחיות שגובש לאחר "סדרת דיונים והתייעצות באשר למשבר הפוקד את המחלקה, במטרה להגיע לפתרון אמיתי בין כל הצדדים".

במסגרת המסמך, מבקש ליצמן להפריד בין מחלקת המטואונקולוגיה ילדים למחלקת המבוגרים ולוודא שהטיפול בילדים החולים ייעשה רק על ידי מומחים להמטואונקולוגיה בילדים.

כזכור, רופאי המחלקה הודיעו לפני שלושה חודשים על התפטרותם כמחאה על ההחלטה להעביר את מחלקת הילדים למחלקת המבוגרים. הורים לילדים חולים המטופלים במחלקה מחו נגד המהלך של בית החולים שזכה לגיבוי של השר ליצמן, והזהירו כי סגירת מחלקת הילדים עלולה להביא לפגיעה בחיי אדם.

"שר הבריאות שב ומבהיר כי המחויבות הראשית הינה לילדים החולים, תוך הבטחת המשך הטיפול בהם וכדי לוודא כי איכות הטיפול בילדים לא תפגע" נמסר מלשכת שר הבריאות.

קולות מהמחלקה (צילום: כיכר השבת)

השר ליצמן מסר כי הוא "סמוך ובטוח כי ההנחיות שהוצאו מעניקים אפשרות לכל הצדים להגיע להסכמות באשר להמשך פעילות המחלקה בהדסה, תוך הסדרת הפערים שהיו, ובכך להגיע לסיום המשבר, לטובת הילדים".

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות, אמר: ''המתווה הוא תוצאה של עבודה אינטנסיבית של גורמי המקצוע במשרד ונועד להבטיח שהטיפול שיינתן לילדים יהיה ברמה הגבוהה ביותר. כל החששות שהועלו על ידי הרופאים בנוגע לאופן פעילות המחלקה קיבלו מענה במתווה. אנו מצפים שהרופאים המתפטרים ימשכו את מכתבי ההתפטרות ויחזרו לעבודה סדירה''.

בהנהלת הדסה אמרו: "הדסה מקבלת בברכה ובתודה את מכתב השר ומאשרת כי המחלקה להמטואונקולוגיה והשתלות מח עצם בילדים תמשיך לפעול ברציפות ובאופן הכי מלא האפשרי לרבות בתחילת יוני השנה, מועד ההתפטרות עליה הודיעו 6 מבכירי המחלקה. על סמך הנחיות משרד הבריאות ביה"ח נערך להפרדות הנדרשות בין ילדים למבוגרים ולמינויים הנדרשים כך שאכן ילדים יטופלו ביחידות יחודיות לילדים בבניין הילדים וב'שרת' בצורה נפרדת מהמבוגרים וע"י צוותי ילדים מומחים בהמטואונקולוגיה, לרבות אחיות מיומנות בילדים כנדרש. תוכנית מפורטת תועבר תוך מספר ימים להנהלת המשרד. הדסה מודיעה כי בעדיפות גבוהה ולמרות מצבה הכללי היא מתגייסת לתכנן לגייס תרומות ולהקים מחלקה חדשה גדולה להשתלות מח עצם בילדים כדי להבטיח שילדים יטופלו ברציפות במסגרת הכוללנית של בית חולים לילדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר