דיווח בערוץ 10

התכנית הסודית לניתוק 2 שכונות מירושלים

בעוד אלפים חגגו בירושלים חמישים שנה לאיחוד העיר, בערוץ 10 מדווחים על תוכנית סודית שנבחנת על ידי המטה לביטחון לאומי וכוללת הפרדה של שכונות ערביות מירושלים (חדשות)

(צילום: Nati Shohat/Flash90)

בעוד אלפים חגגו היום (רביעי) בירושלים חמישים שנה לאיחוד העיר, בערוץ 10 מדווחים על תוכנית סודית שנבחנת על ידי המטה לביטחון לאומי וכוללת הפרדה של שכונות ערביות שכיום כלולות בתוך ירושלים - והקמת מועצה אזורית נפרדת.

על פי הדיווח בערוץ 10, התכנית מציעה להפריד את כפר עקב ומחנה הפליטים שועפאט שנמצאות כזה מזה כעשור מעבר לגדר ההפרדה - אולם כלולות תחת ירושלים, כאשר מוצע לכלול אותן במועצה אזורית נפרדת שתוקם, תהיה עצמאית ותקבל תקציב ישירות מהממשלה.

בשכונות חיים 140 אלף בני אדם, 1 מכל שמונה מתושבי ירושלים. אולם בשנים האחרונות מתלוננים התושבים במקום על הזנחה חמורה מצד עיריית ירושלים.

בערוץ 10 דווח כי במסגרת בחינת התכנית, גורמים ממשלתיים יסיירו בשכונות המדוברות ויבחנו כיצד לפתור את מצבן של השכונות המוזנחות במזרח העיר.

בעיריית ירושלים אמרו כי: "יצירת מועצה נפרדת לא ייתן מענה טוב יותר משהעירייה נותנת במסגרת מגבלות הביטחון הקיימות באזור זה ולא תפתור את הבעיה. הדרך הנכונה היא מתן מענה לאתגרי הביטחון והשקעה של משאבים משמעותיים שיאפשרו את מימוש הריבונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר