הדרמה בבחירות להסתדרות

פרקליטה של יחימוביץ': "נעתור לביטול הבחירות בכללותן"

עו"ד איתן לירז, שעתר והביא לעצירת ספירת הקולות בבחירות להסתדרות, מגולל בפני "כיכר השבת" את מסכת התרמית - לטענתם - עם הקלפיות ומבהיר כי המטרה היא להביא לבחירות חוזרות (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: כיכר השבת; תמונה ראשית: הדס פרוש ומרים אלסטר - פלאש 90)

"הליך של תרמית, שיטתית סדורה, מאות קלפיות פגומות נמצאו על ידי ההסתדרות עצמה", כך מסביר הבוקר (חמישי) עו"ד איתן לירז, שהגיש לביהמ"ש את העתירה מטעם סיעת 'הבית החברתי' של שלי יחימוביץ', שהובילה אמש לעצירת ספירת הקולות בבחירות להסתדרות.

בראיון ל"כיכר השבת", אומר עו"ד לירז כי "אנחנו היום ב-12 בצהריים עוברים בפני נשיא בית המפשט המחוזי בעתירה לעצור את ספירת הקולות נוכח מה שנחזה על פניו כהליך של תרמית שיטתית וסדורה, מאות קלפיות הוצגו ונמצצאו על ידי ההסתדרות עצמה, ההסתדרות לאחר מכן החזירה אותם חזרה לספירה, אנחנו מקווים ומניחים שבית המפשט המחוזי יילך איתנו כאן ויאפשר בדיקה ראויה וקיומם של כללים דמוקרטיים בבחירות להסתדרות".

- למה אתם מצפים? לבחירות חוזרות?

עו"ד לירז: "אנחנו מצפים קודם כל לצו מניעה שיעצור ויפסול את מאות הקלפיות הפסולות ולאחר מכן ככל הנראה נעתור לביטול הבחירות בכללותן".

- אולי אתם לא יודעים להפסיד? פער כזה גדול...

עו"ד לירז: "אני לא מתעסק בפוליטיקה אני מתעסק במשפט ויש כאן פגמים מאוד משמעותיים בהליך הבחירות אותם צריך לנקות ולסדר".

- אתה חושב שאפשר לשנות את התמונה?

עו"ד לירז: "ודאי שכן, בשביל זה יש בית משפט".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", שופט ביהמ"ש המחוז בתל אביב, איתן אורנשטיין, קיבל את העתירה של יחימוביץ' לעצור את ספירת הקולות בבחירות להסתדרות כאשר היום ב-12:00 יתקיים דיון במעמד הצדדים.

בעתירה שהגיש עו"ד איתן לירז נטען כי נמצאו מאות קלפיות פגומות שהושחתו במזיד ואי-סדרים בהיקפים המטילים חשש, לטענתו, שהתוצאות אינן תוצאות אמת.

דובר ועדת הבחירות הודיע כי הוועדה מכבדת את החלטת השופט והליך ספירת הקולות נעצר.

יחימוביץ' אמרה אמש לאחר החלטת בית המשפט כי "זוהי הוכחה נוספת לכך שמדובר במערכת הבחירות המושחתת ביותר שהיתה אי פעם. מתברר כי לא רק שהיו איומים והפחדות על עובדים הפוחדים לאבד את פרנסתם, אלא שהומצאה לשם האיום שיטה ממוסדת להפחדה. זו היתה דרכו של מטה ניסנקורן להזהיר את העובדים כי הצבעתם אינה חשאית".

ממטה סיעת עוגנים של ניסנקורן מסרו בתגובה: "אין כל שחר לטענותיה של יחימוביץ' שאיננה משלימה עם רצון הבוחרים. אנחנו מלאי ביטחון שטענותיה המופרכות וניסיונה לפגוע בהצבעתם של 244 אלף עובדים וגמלאים לא יצלח. יחימוביץ' פועלת בעולם מקביל, שבו כולם אשמים כל הזמן וככה פעלה לאורך כל קמפיין הבחירות וביתר שאת מאז הבינה את גודל תבוסתה".

נכון לשעה 21:45 אמש, נבדקו 648 קלפיות מגורים מתוך 792, ו-16 קלפיות ממקומות העבודה - שהן בסך הכל כ-24.7 אחוזים מקולות המצביעים. מהבדיקה עלה כי 59.01 אחוזים מהקולות ניתנו לאבי ניסנקורן ו-40.99 אחוזים מהקולות ניתנו לח"כ שלי יחימוביץ'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר