מחרוזת הישיבות הליטאיות

"מלכות", יואלי דיקמן ואברימי רוט • צפו

לקראת מתן תורה: חברי מקהלת 'מלכות', הזמר אברימי רוט מלווים בתזמורת פילהרמונית בניצוחו ועיבודו של יואלי דיקמן במחרוזת ייחודית משירי עולם הישיבות הליטאיות (קליפים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

ערב חג מתן התורה, הניגון הישיבתי הקדום שכור מחצבתו בין כותלי היכלי התורה האדירים של ליטא, ישיבותיה וקברניטיה, זוכה לעדנה.

במסגרת הפרויקט 'קהילות הקודש' של מקהלת מלכות בניצוחו של פנחס ביכלר ותזמורתו הפילהרמונית של יואלי דיקמן, שנועד לחשוף באור יקרות את צליליהן ומנגינותיהן של קהילות וחצרות הקודש לשבטיהן ולגווניהן, רואה אור עתה לצפייה מחרוזת 'עולם הישיבות' המכילה את עידית הנגינה הישיבתית השורשית.

תגלו כאן את ה'מה יתרון' המיתולוגי שמקורו בישיבת נובהרדוק, את 'אני ישנה וליבי ער' שחיבר לא אחר מאשר הגאון רבי ברוך בער לייבוביץ זצ"ל ראש ישיבת קמניץ, את 'בלבבי משכן אבנה' הפיוט שכתב הגאון רבי יצחק הוטנר זצ"ל וגם טעימה מ'לעבדיג יענק'ל'...

חלקו הראשון של הפרויקט נחשף לראשונה בחי בחורף האחרון בדינר השנתי של 'מסילה' לכלכלה נבונה עם הסולן אבריימי רוט, כאשר קטעי צפייה נוספים ממנו המכילים את ניגוניהן של חצרות בעלזא, מודז'יץ, חב"ד וסערט ויז'ניץ, יראו אור אי"ה בקרוב.

סנונית נוספת כחלק מן הפרויקט שתעסוק גם היא בניגון הישיבתי לדורותיו, תיחשף אי"ה ביום ראשון הקרוב בדינר ההיסטורי של ישיבת מיר המציינת 200 שנה להיווסדה בתקע"ז בליטא, כאן תופיע תזמורתו של דיקמן עם מקהלת מלכות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר