הבחירות להסתדרות

בית המשפט הכריע: ספירת הקולות מתחדשת

בית המשפט החליט כי תימשך ספירת הקולות בבחירות להסתדרות - כעמדת ניסנקורן, אך שלי יחימוביץ' הצהירה כי תפנה לבית המשפט בבקשה לפסול את הבחירות (חדשות)

יחימוביץ' וניסנקורן בביהמ"ש, היום (צילום: פלאש 90)

בהסכמת הצדדים, ספירת הקולות תימשך בבחירות להסתדרות - כך הכריע בצהריים (חמישי) בית המשפט המחוזי בתל אביב.

ח"כ שלי יחימוביץ', שעתרה בגין אי-סדרים לכאורה בבחירות לראשות ההסתדרות בינה לבין אבי ניסנקורן, קיבלה את הצעת נשיא בית המשפט המחוזי, השופט איתן אורנשטיין, לסיים את ספירת הקולות ולהמשיך לבחון את הקלפיות שטעונות בדיקה. יחד עם זאת, הודיעה כי תעתור לבית המשפט, בבקשה לפסול את הבחירות.

"אנחנו תחת מבול של פניות של אנשים רבים שרוצים להגיש תצהירים שמעידים על זיוף מאסיבי ושיטתי של הבחירות", אמרה יחימוביץ' עם צאתה מבית המשפט. "כרגע נתמקד בעתירה שנגיש לפסילת הבחירות", הוסיפה.

מנגד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר: "אני שמח. מדובר בניצחון לדמוקרטיה, זה ניצחון של העובדים והגימלאים. אלו בחירות עם אחוזי הבחירות הגבוהים ביותר מאז שנת 2005. צריך לתת לבוחרים להראות את רצונם בקלפי. כולנו נראה כבר בלילה את התוצאות".

בעתירה שהגיש עו"ד איתן לירז, המייצג את סיעתה של יחימוביץ', נטען כי קיים חשש שהתוצאות אינן תוצאות אמת. "היינו מאוד שמרנים ביחד לפסילת קלפיות", אמר בדיון נציג ועדת הבחירות יחיאל שמיר והוסיף כי "יש כ-260 קלפיות שממתינות בבירור". לאחר מכן השופט אורנשטיין אמר לצדדים: "צריך לסיים את המיון והספירה כמה שיותר מהר כי זה עולה הרבה כסף. במקביל, הטענות על ההליך עצמו - אם היה תקין או לא - יישמרו לאחר מכן".

"מוצע לצדדים להגיע לידי הסדר שלפיו יסתיים הליך המיון והספירה של כל הקלפיות שהשתתפו בבחירות", אמר השופט לצדדים. "הספירה תתבצע בנוכחות נציגי הסיעות ולכל סיעה תהיה הזכות לשלוח נציג גם לקלפיות שנמצאות בבדיקה. ועדת הבחירות תגבש ותבצע את הבדיקות בקלפיות שטעונות בדיקה. לאחר ביצוע הספירה תהיה שמורה לכל צד הזכות לטעון את טענותיו". כאמור, אחרי התייעצות קצרה החליטה יחימוביץ' לקבל את ההצעה.

על פי הדיווח ב-ynet, עו"ד לירז אמר כי "אנחנו במטה אתמול קיבלנו אלפי תלונות עם מבול חסר תקדים בעיניי, לא נתקלתי בכך בעבר. עשרה אחוזים מהקלפיות נעלמו ויותר משלוש משאיות לא הגיעו ליעדן, עם 200 קלפיות. משאיות נמצאו פגומות במרכז הלוגיסטי ואז אני רואה שקלפיות חוזרות שוב לספירה. מאות פניות הגיעו מאנשי יחימוביץ' למטה הבחירות של ההסתדרות וההחלטות הפורצדורליות לגבי הבחירות מתקבלות מכוח חוקת ההסתדרות וישנה כאן אופרציה מתוכננת עם קו ברור ומגמה ברורה. התעלמו מהפניות שפנינו אליהם".

עו"ד לירז נשאל מדוע הגיע את הבקשה לבית המשפט רק בלילה: "ספירת הקולות התחילה בשעות הצהריים. ידעתי על ענייני המשאיות רק בלילה. הותקפנו במאות ואלפי פניות. אין כוונה לייצר בומבסטיות מיותרת אבל חשוב להבין את האווירה. אתמול בצהריים נגשתי בעצמי לראות מה קורה בבחירות וראיתי שהוחזרו עשרות ומאות קלפיות פסולות לספירה. היו פגמים".

עוד טען: "בלילה גילינו שיש פתקים ממוספרים. אנשי ניסנקורן כנראה הודיעו לאנשים 'אנחנו יודעים שאתה פתק 30 ונוכל לדעת למי הצבעת'. יש לנו סרטון של נציגת קלפי אומרת שהיא תפסול פתקים ממוספרים. כשאני רואה פגיעה מסיבית ושיטתית שיוצרת חשש לתכנון מוקדם, בלי קונספירציות, העובדות הן שיש מאות ואלפי קלפיות שסומנו פסולות שחזרו לספירה. ועדת הבחירות קיבלה החלטה לספור קלפיות פסולות".

"במשרדי יש סרטון ותצהיר של חקירה עם אחד הנהגים", הוסיף עו"ד לירז. לדבריו, "נקודת איסוף של אחת הקלפיות הייתה ממוקמת בסניף של ניסנקורן. יש לנו סרטון שבו רואים שאנשינו רצו להיכנס לקלפי לביקורת, אך לא אישרו להם בטענה שזה שטח פרטי. הייתה סדרה של פגיעות מערכתיות עם הרגשה של יד מכוונת".

עו"ד לירז סיפר כי יחימוביץ' שכרה משרד חקירות לאור ההתפתחויות. הוא הוסיף כי "בזמן הבחירות עשרות קלפיות נמצאו פתוחות, זרוקות וללא אזיקון. במקום האזיקון המקורי, נמצא אזיקון אחר".

עורך הדין של ההסתדרות יהושע חורש אמר בתגובה לטענות: "כל התלונות שהוגשו טופלו בצורה שוטפת ומיידית על ידי היועצת המשפטית של ההסתדרות. אנחנו נמצאים במצב שמתוך 2,000 קלפיות - 1,500 כבר מוינו. ועדת הבחירות קיבלה החלטה מטעמי זהירות לגבי קלפיות שנטען שיש בהן פגם - וחלק גדול מהטענות נמצאו לא נכונות".

"לח"כ יחימוביץ היו נציגים שהסכמנו לתת להם להיות משקיפים והם היו יכולים להגיש את העתירה ללא שיהוי", הוסיף עו"ד חורש. "בנוסף, היועץ המשפטי בדק לאורך היום תלונות וחלק מהן היו זוטי דברים וחלק אחר הועברו לבדיקת ועדת הבחירות".

נציג ועדת הבחירות יחיאל שמיר אמר במהלך הדיון: "היינו מאוד שמרנים ביחס לפסילת קלפיות. אמרנו שסטייה של חמישה קולות - והקלפי תישלח לספירה ולמתחם של קלפיות בבירור. נכון לעכשיו יש כ-260 קלפיות שממתינות לבירור".

נכון לאתמול בשעה 21:45 אז נעצרה הספירה בהוראת בית המשפט, נבדקו 648 מתוך 792 קלפיות המגורים ו-16 קלפיות ממקומות העבודה. הנתון המשוקלל לכל הקלפיות שנספרו, המשקף כ-24.7 אחוז מקולות המצביעים ברחבי הארץ, התפלג באופן הבא: 59.01% מהקולות ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ו-40.99% מהקולות לח"כ שלי יחימוביץ'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר