הסרטון שהציל את הנאשם

בית המשפט: השוטרים שיקרו בעדותם, המפגין החרדי זוכה

בית המשפט בירושלים זיכה את המפגין החרדי שהואשם בתקיפה, ותקף את השוטרים שהעידו "לא אמת" • למזלו של הנאשם, האירוע כולו תועד בסרטון שהוכיח את שקרי השוטרים (חדשות, חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הפגנה. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בית המשפט קבע היום (חמישי) בצהריים כי חמישה שוטרים שיקרו לבית המשפט במצח נחושה כשטענו שמפגין חרדי תקף אותם ולכן היה עליהם להתגונן ולהכותו נמרצות.

שופט בית משפט השלום בירושלים, ירון מינטקביץ', זיכה את אהרון גראומן הלוי, גבר חרדי שהשתתף בחודש מרץ השנה בהפגנה בצומת הרחובות יחזקאל ושמואל הנביא בירושלים, מאשמת תקיפת שוטרת.

בכתב האישום נגדו נטען כי גראומן הלוי הכה את השוטרת בגבה מספר פעמים באגרופו, וכי השוטרת לא הצליחה להרחיק אותו מעליה ולכן שוטרים שהיו במקום השתלטו עליו ועצרו אותו.

בבית המשפט טענו השוטרים והשוטרת ה"מותקפת" כי גראומן הלוי תקף את השוטרת באגרופים וכי אלמלא הרחיקו אותו ממנה היה ממשיך במעשיו.

שניים מהעדים אף הוסיפו וטענו כי גראומן הלוי בעט בשוטרת, ואחד משני אלו אף הוסיף ותיאר את האירוע כך שגראומן הלוי היה ב"אטרף" ואלמלא הוא נחלץ לעזרתה של השוטרת, יתכן שהייתה מאושפזת עד היום.

למזלו של המפגין החרדי, האירוע כולו צולם בידי עובר אורח וכל טענותיהם השקריות של השוטרים התאיידו אל מול המציאות.

"המגע היחיד שהיה ביו הנאשם לבין שוטרת התמצה בכך שדחף את ידה – ואינו דומה לנטען על עדי התביעה: לא אגרופים לגב, לא אגרופים לראש, לא בעיטות ולא יריקות. ומיותר לומר כי אף אחד מהשוטרים לא חילץ את השוטרת מידיו של הנאשם, שכן כלל לא היה צורך לחלצה. השוטרת היא שהפילה את הנאשם ארצה ורק אז הגיעו אליו השוטרים, הכו אותו ועצרו אותו", כתב השופט בהכרעת הדין.

בהכרעת הדין הוסיף השופט ותקף בחומרה את התנהלות השוטרים ואת עדויותיהם, "לא ראיתי מנוס מהמסקנה הקשה אך המתבקשת, כי עדויותיהם של חמשת השוטרים לפני לא היו אמת".

בסיומה של הכרעת הדין השופט הוסיף והתייחס לכך שרק קיומו של הסרטון הציל את גראומן הלוי מהרשעה וגזר דין חמור, "בתיק זה עמד הנאשם בפני סיכון להיות מורשע בעבירה חמורה. למזלו הרב, האירוע תועד במצלמה על ידי אחד הנוכחים במקום. המחשבה כיצד עלול היה המקרה להסתיים אלמלא הוצג הסרטון מדירה שינה מעיני. הכרעת הדין תועבר למחלקה לחקירת שוטרים".

נושא אלימות השוטרים כנגד מפגינים חרדים עלה כבר פעמים רבות כשהתקווה היא שהפעם אל מול השקרים הגסים של השוטרים תאלץ המחלקה לחקירות שוטרים לפעול בצורה ברורה כנגד התופעה והאלימות המשטרתית.

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו מכבדים את החלטת בית המשפט, והנושא יועבר לבדיקה וטיפול מח״ש. ככל שיתברר ע״י מח״ש כי השוטרים אכן לא אמרו אמת הרי שהם פעלו בניגוד מוחלט לערכים עליהם אמונה משטרת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר