המשבר הקשה בהדסה

אב הילד החולה לפרופ' רוטשטיין: "אתה רואה בבית החולים מרכז רווחי"

אושרה הערב התפטרות הרופאים מבית החולים הדסה עין כרם, שתיכנס לתוקף בעוד כשבוע וחצי, ובחדשות 2 פורסמה שיחה טעונה של המנהל פרופ' רוטשטיין עם אביו של ילד חולה (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ליצמן לצד רוטשטיין. ארכיון (צילום: אבי חיון, ynet)

שבוע וחצי לפני שמכתבי הפיטורים של הסגל הרפואי במחלקת המטואונקולוגיה-ילדים בבית החולים הדסה עין כרם נכנסים לתוקף, נחשפת הערב (חמישי) בחדשות 2 הקלטה של שיחה לא נעימה בין הנהלת המקום להורי הילדים המאושפזים במחלקה.

וכך מתנהלים חילופי הדברים הטעונים בהם פותח אורי יקיר, אחד האבות, עם המנהל פרופ' זאב רוטשטיין: "יש לך החלטה גרועה מאוד, בתור מנהל, שמסכנת ילדים, ואתה תשמע, תגיד את האמת, שאתה מוכן במחיר של אגו לסכן את כל הילדים פה".

רוטשטיין: "תפסיק עם זה, באמת".

האב: "למה להפסיק?"

רוטשטיין: "מה אתה חושב, שההתקפה האישית שלך תעשה לך משהו? תרגיש עם זה יותר טוב?"

וכאן השיחה גולשת לעובדה שחלק ניכר מהילדים שעוברים השתלות מח עצם בהדסה הם פלסטינים או תיירים מרוסיה, ולטענת ההורים הטיפול בהם הוא על חשבון הילדים הישראלים והכל בגלל רווח כספי שיוצא מכך ל'הדסה':

האב: "במבחן המוסר תגיד, הדסה - אני קיבלתי מנדט להציל אותה, והמחיר הוא מבחינתי גם ש-200 ילדים ימותו. תגיד את זה בעיניים של הילדים!"

רוטשטיין: "אתה מוכן להקשיב? אין קשר בין הצלת הדסה לבין מה שקורה עם הילדים".

האב: "בטח שיש קשר. אתה מקבל פה כסף. זה מרכז רווח שלך. למה אתה לא מביא חולים פנימיים מרוסיה?".

רוטשטיין: "אני לא מביא חולים פנימיים מרוסיה, אני לא מביא בכלל..."

האב: "למה? למה? למה? למה אתה מביא רק השתלת מוח עצם? תגיד לי למה?"

רוטשטיין: "השתלת מוח, כל מה שנכנס ב-2017 היה 2.1 או 2.2 (מיליון ש"ח)".

האב: "ולאיזה מספר אתה רוצה להגיע, בתוכניות שלך, בתכנית העסקית שלך, במודל העסקי, יש לך מודל עסקי, לאיזה מספר את רוצה להגיע? ל-200 מיליון (שקל)? לכמה?"

רוטשטיין: "ממש..."

האב: "למה לא? כי אתה רואה בזה מרכז רווח!"

רוטשטיין: "מה הקשר אחד לשני?"

האב: "כמו שאתה עכשיו העפת, כמו שאתה העפת עכשיו את הרפואת שיניים ואתה רוצה להגדיל את היולדות, כי זה כסף, כי זה כסף, אתה פה גם כן עושה את זה!"

רוטשטיין: "אורי יקיר, המוח שלך מעוות, לדאבוני, הוא לא רואה נכוחה את הדברים! אורי, ההבדל בינינו שאני צריך לקבל את ההחלטה, לא אתה".

האב: "אז ההבדל, שזאת הבעיה! זכותם (של הרופאים) לעבור לבית חולים אחר. מה קרה? למה, אתה לא עברת (משיבא להדסה. א.ר.)? אתה לא עברת?"

רוטשטיין: "לא, אני נלקחתי".

אורי יקיר: כי אתה תופס אותו"...

רוטשטיין: "אני לא תופס אותו".

אורי יקיר: "את ליצמן".

רוטשטיין: "לא, כי זה לא קשור לליצמן. זה לא קשור בליצמן ולא קשור בי".

כפי שדווח, תשעת הרופאים של המחלקה יעזבו אותה, ופתרון עוד לא התקבל - גם לא זה שאותו הציג אתמול שר הבריאות יעקב ליצמן. הערב דחה בית הדין האזורי לעבודה בירושלים את בקשת בית החולים להוציא צווי מניעה לארבעה מתשעת הרופאים המתפטרים. בית החולים הדסה הגיש ערעור על ההחלטה.

בחדשות 2 אף פורסמה תשובת הרופאים המתפטרים להצעת ליצמן, בתשובתם לבית הדין האזורי לעבודה: "במקום לטפל במשבר, יש לפנינו עוד דוגמא של ניסיון ריק ונבוב להשפיע על בית המשפט ועל דעת הציבור, באמצעות ספינים תקשורתיים שאין בינם ובין המציאות דבר. במקום לדבר עם הרופאים, נשלחים מכתבים 'מעל לראשם', הם מופצים בתקשורת, ואחר מצפים שיהיה בכך לפתור את המשבר". הרופאים טוענים שאין בפיתרון של ליצמן "שום בשורה אמיתית לילדים ולרופאים שיכולה לסייע לפתור את המשבר".

"מתווה הפיתרון של שר הבריאות, שיאפשר להמשיך לבצע השתלות מח עצם בילדים במחלקה של המבוגרים, מסכן את הילדים חולי הסרטן שמטופלים בהדסה", נכתב. "אין כל הצדקה למנוע את פיטורי הרופאים. יש לאפשר להם להתפטר מתפקידם בהדסה, כפי שביקשו".

כעת נראה, כאמור, כי מכתבי ההתפטרות של תשעת הרופאים - כל הסגל הרפואי של המחלקה - ייכנסו לתוקף, חלקם ב-1 ביוני וחלקם ב-4 ביוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר