מראות מטרידים

אלעד: בשל סכסוך, ראש הישיבה הוכה ובית המדרש נהרס

עימות חריף שהתפתח בין ישיבה ליטאית לחסידות טשרנוביל הגיע לשיאו כאשר אנשי החסידות הביאו פועלים שהרסו את בית המדרש ולטענת הבחורים היכו את ראש הישיבה הרב מרדכי ברוידא (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב מרדכי ברוידא מטופל באמבולנס (צילום: באדיבות המצלם)

עימות חריף התפתח הבוקר בין ישיבת טשרנוביל בעיר אלעד לבין ישיבת 'היכל אליעזר' במהלכו טענו הבחורים כי הפועלים הערבים שהובאו כדי להרוס את בית המדרש אף פגעו והיכו את ראש הישיבה הרב מרדכי ברוידא.

מדובר בשטח מריבה הסמוך לפנימית הישיבה כאשר בקהילת טשרנוביל טוענים כי ניתן להם אישורי בנייה על השטח הכוללים גם את השטח בו נמצא חלק מהיכל בית המדרש של הישיבה.

הבוקר הגיעו לטענת בחורי הישיבה הליטאית מספר חסידים כשהם מלווים בפועלים שאינם יהודים והחלו בהריסת המבנה של היכל הישיבה במטרה להתחיל בבנייה למען המוסדות שלהם.

לדברי הבחורים הפועלים עלו לבניין פנימיית הישיבה הליטאית ונעלו את המבנה כשבמקביל הוציאו את ראש הישיבה שישן בחדרו הסמוך להיכל בית המדרש והחלו בהריסת המבנה.

ראש הישיבה הרב ברוידא מטופל מפציעתו

"נדהמתי לראות כיצד הם מוציאים את ראש הישיבה כשהוא בפיג׳מה ויחף תוך שהם גוררים אותו ומפליאים בו את מכותיהם. מדובר בפגיעה בתלמיד חכם לצד התנכלות מכוונת לישיבה ולעולם התורה", מספר בכעס אחד התלמידים.

"נכנסנו לתוך ההיכל על מנת להוציא את ספרי התורה ולפתע שמענו את הדחפורים מכים בקירות. ארונות ספרי הקודש קרסו ונמלטנו מהמקום בכדי שלא להיפגע", מספר תלמיד נוסף לכיכר השבת.

יצוין כי בקהילה החסידית טוענים שיש להם את כל האישורים הנדרשים לבנייה וכי מדובר בשטח השייך להם וכי מי שנהג פה שלא כהוגן היו הנהלת הישיבה הליטאית שפלשו לשטח לא להם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר