2 מינויים בכירים בחיל האוויר בוטלו במפתיע

חיל האוויר נאלץ לבטל שני מינויים בכירים לאחר שהמועמדים כשלו בבדיקות הפוליגרף שנערכו להם .אחד מהם אף יודח ככל הנראה מהחיל לחלוטין לאחר שנחשד בשימוש בסמים (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מסוק אפאצ'י (צילום: פלאש 90)

מבוכה בחיל האוויר שני מינויים בכירים בחייל של מפקד טייסת ושל מפקד טייסת אפאצ'י בוטלו בשל בעיות שעלו בבדיקות הפוליגרף שנערכו למועמדים.

אחד מהם, המועמד לפיקוד טייסת, קצין בדרגת רס"ן, נכשל בבדיקת פוליגרף לאחר שהתברר כי השתמש בסמים. מדובר באיש צוות מכונן שהיה אמור להתמנות לתפקיד מפקד טייסת, שאינה טייסת קרב. בשלב זה מפקד חיל האוויר ביטל את קידומו, הוא קורקע, וגורמים בצה"ל מעריכים כי הוא יודח לגמרי, אירוע חריג מאד בחיל האוויר.

בנוסף, על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות' מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, נאלץ לבטל את מינויו של סא"ל מפקד טייסת אפאצ'י היוקרתית, לאחר שלטענת גורמי הביטחון נכשל בבדיקת סיווג ביטחוני.

מדובר בהחלטה מפתיעה שכן סא"ל ע' כבר מונה למעשה לתפקיד והמתין לטקס החלפת הפיקוד בטייסת. במסגרת התהליך המקובל למינוי לתפקידים רגישים הוא עבר גם בדיקות סיווג ביטחוניות שעליהן אחראי השב"כ, הכוללות בדיקות פוליגרף בהן הם נשאלים על עברם בצבא ובאזרחות ושם הוא כשל.

ההערכה היא כי הסיבה שבגינה סא"ל ע' נכשל בסיווג אינה קשורה לסוגיות ביטחוניות אלא בסוגיות אישיות־מנהלתיות, דבר שעורר זעם בקרב טייסים שמכירים היטב את ע' ואת משפחתו ממנה יש עוד בכירים בחיל האוויר. "מפקד חיל האוויר צריך לעמוד מול ראש השב"כ ולהגיד לו שלא מבטלים מינוי על שטויות", אמר קצין בחיל.

בקרוב צפוי להיכנס לתפקיד מפקד הטייסת קצין אחר, ובינתיים בחיל האוויר הבטיחו לסא"ל ע' כי ברגע שההליך יסתיים הוא שוב יהיה מועמד לתפקיד מפקד טייסת קרב. הכוונה היא להשאיר אותו בצבא ולהגיע מול השב"כ לפתרון שיאפשר את המשך שירותו.

בטקס סגור שנערך השבוע, התייחס מפקד חיל האוויר, אשל, לסערה הכפולה ואמר: "קרו לנו שתי תקלות עם מינויים למפקדי טייסות: במקרה אחד הפסילה הייתה מוצדקת, במקרה השני אני מצטער על הפסילה ופועל כדי למנות את אותו הקצין למפקד טייסת".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בצה"ל מתבצעים דרך קבע תהליכים ביטחוניים משמעותיים לקצינים המיועדים לתפקידים ייעודים וכן לכל קצין מדרגת סא"ל ומעלה. ‏‎במסגרת תהליכים אלו מבוצעות מידי שנה אלפי בדיקות ביטחוניות, מרביתן כוללות בדיקת פוליגרף. ‏‎כחלק מהבדיקות שנעשו בחיל האוויר עלה מקרה אחד בו בשל אי השלמת ההליך לסיווג בטחוני, בוטל מינויו של קצין בדרגת סא"ל למפקד טייסת. לכשיסתיים התהליך ויתקבלו תוצאותיו יעלה הקצין להתמודדות על תפקידים רלוונטיים. במקרה נוסף הודה קצין בדרגת רס"ן בחיל האוויר כי השתמש בסמים ולכן הוחלט לבטל את מינויו לתפקיד אליו יועד. הקצין קורקע ולא יקודם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר