תוך גרימת חילול שבת המוני

אלפים בעצרת שלום עכשיו: 'הכיבוש - עוול עצום ומתמשך'

בתל אביב נערכת הערב עצרת ענק של השמאל לציון 50 שנות כיבוש - תוך גרימת חילול שבת המוני. יצחק הרצוג: "להקים גוש פוליטי גדול". עיתונאי "בקהילה": "הכיבוש - עוול מתמשך ועצום" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יצחק הרצוג בכיכר רבין. ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

תוך הכנות שגרמו לחילולי שבת בפרהסיה בלב תל אביב ע"י מאות שוטרים וכוחות אבטחה, החלה לפני שעה קלה, עוד בעיצומה של שבת קודש, הפגנת השמאל בכיכר רבין בלב תל אביב. באירוע נוכחים אלפי בני אדם תומכי מחנה השמאל שמציינים בימים אלו 50 שנה ל"כיבוש" ולשליטה הישראלית בשטחים.

ברשימת הנואמים בהפגנה נמצאים יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, יו"ר מרצ זהבה גלאון, האלוף במיל' נועם תיבון, מנכ"ל שלום עכשיו אבי בוסקילה, יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, העיתונאי אלי ביתאן, נשיאת הקרן החדשה לישראל טליה ששון ועוד.

לנוכחים בעצרת הוקראה ברכה מיו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס: "אין קול חזק יותר מאשר קול של שלום צודק וכולל כמו שאין קול חזק יותר מזה של זכותם של עמים להגדרה עצמית וחירותו מעול הכיבוש. הגיע הזמן לחיות, אתם ואנחנו, בשלום, בהרמוניה, ביטחון וביציבות".

"הדרך היחידה לסיים את הסכסוך ואת המאבק נגד טרור באזור ובעולם כולו היא בפתרון של שתי מדינות על גבולות יוני 1967, פלסטין לצד של ישראל. קבלנו החלטות האו"ם, והכרנו בישראל והסכמנו לפתרון שתי מדינות וגם העולם הכיר במדינת פלסטין. כעת הגיע העת שמדינת ישראל תכיר במדינה שלנו ותסיים את הכיבוש. ההזדמנות עדיין קיימת ולא ניתן להחמיץ אותה כאשר אנחנו עדיין מושטים את ידינו לשלום שנוסד בין אמיצים. חובתנו כלפי הדורות הבאים דורשת ממנו לשים קץ לסכסוך . אתם ואנחנו יחד נעשה את שלום האמיצים".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, מציג בנאומו את חזונו להקמת גוש פוליטי גדול: "לפני שנתיים היינו מאוד קרובים להחליף את השלטון. כפסע היה בינינו לבין ראשות הממשלה ושינוי פני המדינה. האם האכזבה תמית את תקוותנו? לא! האם הפחד ישתלט על נפשנו? לא! אנחנו נמשיך ונמשיך ונמשיך ונתמיד עד אשר נשיג את מטרתנו. כדי לעשות זאת לא נוכל להסתפק בנאומים יפים. הדרך היחידה להחליף את השלטון היא באמצעות מעשים אמיצים".

"עלינו לשים את האגו בצד ולהתחבר כולנו לגוש פוליטי אחד גדול. גוש פוליטי שיכלול מפלגות, אישים ותנועות שרוצות לשנות. גוש פוליטי אחד גדול שלא רוצה מדינה דו לאומית, גוש פוליטי אחד גדול שלא רוצה חצי דמוקרטיה. גוש פוליטי אחד גדול שרוצה מדינה ציונית, יהודית, דמוקרטית, שנותנת שוויון מלא למיעוטים ופתוחה למגוון דעות. הגוש הזה צריך להכיל רבים וטובים. מציפי לבני שותפתי למחנה הציוני, דרך משה כחלון, ויאיר לפיד, ואנשים נוספים. כן ביחד, רק ביחד. ביחד עם מפלגת העבודה. כי רק כך נוכל לנצח ורק כך נוכל להגיע לשלטון. אני מתחייב כאן, היום, בפניכם, שאם לצורך הקמת הגוש הפוליטי להחלפת השלטון, יהיה צורך לקיים פריימריז פתוחים ודמוקרטיים - הרי שכך יהיה!".

אבי בוסקילה, מנכ"ל שלום עכשיו, אמר: "לפני חמישים שנה הפכנו ממדינה דמוקרטית לעם היהודי, למדינה אלימה ששולטת בכוח על עם אחר. חמישים שנה שבהן מפעל ההתנחלויות מסכן את עתידנו ומוריד שאולה את החזון הציוני. אנחנו כבר שנים מאפשרים למנהיגות חלולה, חסרת אחריות ומעצורים לדרדר אותנו אל התהום. כבר שנים אנחנו נותנים לקנאות לחבל ביסודות הדמוקרטים שלנו".

"שנים שהפקרנו את עמדת השמירה ונתנו לבריונות ולבורות לבזוז בגרגרנות את הנכסים הציונים ליברלים שלנו. והיום אנחנו שמים לזה סוף. היום החגיגה הזו נגמרת. היום אנחנו, אזרחי מדינת ישראל הדמוקרטית קמים מהשוחות כדי להגן על הבית שלנו. אנו מכריזים בזאת על המערכה להבטחת עתידנו במדינה יהודית ודמוקרטית".

מי שנאומו צפוי לעורר עניין רב, יהיה העיתונאי אלי ביתאן, הכותב בעיתון החרדי "בקהילה", שצפוי לקרוא לחבר קהלים חדשים למחנה השמאל: "חמישים שנה של כיבוש, של עוול מתמשך ועצום בהיקפו, מכריחים אותנו להפסיק לפעול בתוך קבוצת הנוחות המידית, לחבר קהלים חדשים ולתת את הבכורה וההנהגה לפלסטינים. ככל שהימין יפריד, עלינו לחבר, ככל שהימין יסית, עלינו להיפגש ולדבר, ככל שהם יציבו חומות ויפרידו אותנו למעמדות, שבטים ומגזרים אנחנו חייבים לשבור את ההבדלים שהם המציאו ולחבור יחד. ככל שהימין יחגוג חמישים שנה על סיפון הטיטניק, אנחנו חייבים להאיר את אור השמש על הכיבוש ולומר בלי פחד: אלו חמישים שנה יותר מדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר