התמונות נחשפו

כך נראה המחבל ממנצ'סטר, רגע לפני הפיגוע

המשטרה הבריטית חשפה תמונות ממצלמת אבטחה בה נראה עבדי כשהוא נושא על כתפו את תיק הצד בו הוטמנה הפצצה הקטלנית שהביאה למותם של 22 בני אדם (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עבדי במעלית (צילום: המשטרה בריטית)

המשטרה הבריטית פרסמה אמש (מוצאי שבת) תמונות של המחבל ממנצ'סטר, סלמן עבדי, כמה רגעים לפני הפיגוע ב"מנצ'סטר ארנה" בו רצח 22 בני אדם ביניהם ילדים ופצע עשרות נוספים. כמו כן היא הודיעה כי איתרה את הדירה שבה הוא הכין את מטען החבלה.

קודם לכן הודיעה ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, על הורדת רמת הכוננות הביטחונית במדינה מ"קריטית" ל"חמורה", בעקבות פעילות משטרתית מאומצת ביממה האחרונה שככל הנראה חשפה או הסירה חשש מפני אירועי טרור נוספים.

בתמונה, שצולמה על ידי מצלמות אבטחה, נצפה עבדי כשהוא לבוש בבגדים כהים ונושא על גבו תרמיל גב. הקצינים לא מסרו היכן צולמה התמונה, אך על פי דיווחים בכלי תקשורת בבריטניה, עבדי תועד במעלית של ה"מנצ'סטר ארנה" ככל הנראה בערב הפיגוע.

מפקד משטרת מנצ'סטר, איאן הופקינס, אמר כי נמצא המקום שבו הכין המחבל את מטען החבלה. הופקינס אמר: "אנו יודעים כי אחד המקומות האחרונים שבהם עבדי עבר הייתה דירה במרכז העיר, אשר אנו מאמינים שהייתה המקום שבו הורכב המטען".

אתמול עצרה המשטרה שני בני אדם נוספים החשודים במעורבות בפיגוע, בכך עלה מספר החשודים במעורבות בפיגוע הטרור ל-11 בני אדם.

על פי דיווח של רשת "סקיי ניוז" הבריטית, המחבל עבדי היה בקשרים עם רפאל הוסטי, צעיר בריטי שנחשב לאחד מגדולי המגייסים לדאע"ש בממלכה. על פי ההערכות, הוסטי, סטודנט לעיצוב גרפי בן 24, חוסל בשנה שעברה בתקיפת מל"ט בסוריה. מהחקירה עולה כי עבדי והוסטי נהגו לבלות יחדיו באותם מקומות וכן להתפלל במסגד "דידסבורי", לפני שהחלו להתנכר לחיים המערביים. אנשי המסגד טוענים להגנתם כי סילקו את עבדי מהמסגד לאחר שהוא הביע את קיצוניותו והם אף דיווחו עליו למערכת הביטחון הבריטית.

מארק ראולי, מנהל היחידה ללוחמה בטרור במשטרת בריטניה, אמר כי "יש עוד דברים רבים לעשות, יבוצעו עוד מעצרים". ראולי הוסיף כי רוב רשת הטרור מאחורי הפיגוע הספציפי במנצ'סטר נעצרה, אך יחידתו בודקת 17 מקומות נוספים במסגרת חקירת הפיגוע.

כאמור, ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי הורתה על הורדת הכוננות במדינה אך ציינה כי הציבור צריך לדעת שלמרות הורדת הכוננות, עדיין יש סיכוי גדול לפיגוע ועל המדינה להמשיך לעמוד על המשמר. היא הוסיפה כי ההחלטה על הורדת הכוננות התקבלה בעקבות פעולות של המשטרה במדינה ואמרה כי כוחות הביטחון ייסוגו עד ליום שני.

(צילום: המשטרה בריטית)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר