העימות באלעד נמשך

תלמידי הישיבה חסמו את כלי העבודה ופונו בידי המשטרה

העימות בין תלמידי ישיבת 'היכל אליעזר' באלעד לבין פועלי הבנייה של טשרנוביל - לאחר שביום שישי האחרון ראש הישיבה הוכה, נמשך. התלמידים חסמו בגופם את כלי העבודה - עד שפונו • צפו (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
העימות הבוקר (באדיבות המצלם)

העימות בין תלמידי ישיבת "היכל אליעזר" באלעד בראשות הרב מרדכי ברוידא לבין פועלי הבנייה של מוסדות טשרנוביל נמשך הבוקר (ראשון) לאחר שביום שישי האחרון ראש הישיבה הוכה.

בשעה האחרונה הגיעו כלי עבודה בהם משאית ודחפור להמשיך את החפירה בשטח שנמצא במחלוקת בין החסידות לישיבה הליטאית.

תלמידי הישיבה חסמו בגופם את המשאית ולא נתנו לה להיכנס לאחר הבנייה.

כעבור זמן קצר הגיעו למקום כוחות משטרה והרחיקו את הבחורים במטרה להתחיל את העבודות כפי שתוכנן.

כזכור ביום שישי האחרון התפתח עימות חריף בין ישיבת טשרנוביל לבין ישיבת 'היכל אליעזר' במהלכו טענו הבחורים כי הפועלים הערבים שהובאו כדי להרוס את בית המדרש אף פגעו והיכו את ראש הישיבה הרב מרדכי ברוידא.

מדובר בשטח מריבה הסמוך לפנימיית הישיבה כאשר בקהילת טשרנוביל טוענים כי ניתן להם אישורי בנייה על השטח הכוללים גם את השטח בו נמצא חלק מהיכל בית המדרש של הישיבה.

לטענת בחורי הישיבה הליטאית, בבוקר יום שישי הגיעו מספר חסידים כשהם מלווים בפועלים שאינם יהודים והחלו בהריסת המבנה של היכל הישיבה במטרה להתחיל בבנייה למען המוסדות שלהם.

לדברי הבחורים, הפועלים עלו לבניין פנימיית הישיבה הליטאית ונעלו את המבנה כשבמקביל הוציאו את ראש הישיבה שישן בחדרו הסמוך להיכל בית המדרש והחלו בהריסת המבנה.

"נדהמתי לראות כיצד הם מוציאים את ראש הישיבה כשהוא בפיג'מה ויחף תוך שהם גוררים אותו ומפליאים בו את מכותיהם. מדובר בפגיעה בתלמיד חכם לצד התנכלות מכוונת לישיבה ולעולם התורה", סיפר בכעס אחד התלמידים.

"נכנסנו לתוך ההיכל על מנת להוציא את ספרי התורה ולפתע שמענו את הדחפורים מכים בקירות. ארונות ספרי הקודש קרסו ונמלטנו מהמקום בכדי שלא להיפגע", סיפר תלמיד נוסף ל"כיכר השבת".

יצוין כי בקהילה החסידית טוענים שיש להם את כל האישורים הנדרשים לבנייה וכי מדובר בשטח השייך להם וכי מי שנהג פה שלא כהוגן היו הנהלת הישיבה הליטאית שפלשו לשטח לא להם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר