מילותיו של רבי נחמן

אברהם משה ברדוגו והחבר'ה בהפקת ענק - "לחדש נעורי"

בהפקת ענק, שהפכה לשיחת השנה בתעשיית המוסיקה החסידית, התלכדה צמרת הקלידנים לקליפ נדיר למילותיו של רבי נחמן מברסלב זצוק"ל • הפקה ראשונה מסוגה (קליפים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
"לחדש נעורי" - רבי נחמן כתב, הרב קליין הלחין (צילום: לירן שמש)

בפרויקט מיוחד בשם "לחדש נעורי", יצאו 18 קלידנים וכליזמרים מתעשיית המוזיקה החסידית ליום צילומים ארוך שבסיומו יצא הקליפ המושקע ללחנו של המשפיע ר' משה קליין מקהילת ברסלב-צפת על מילותיו הקדושות של רבי נחמן מברסלב זצוק"ל, מתוך התפילה שלאחר אמירת התיקון הכללי.

מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו, לגביו אומר הקלידן הרשי סגל שאחראי על הפקת הקליפ: "סוד ההצלחה בפרויקט הוא כמובן אברהם משה ברדוגו, אדם שתמיד מחבר בין כולנו. הוא עובד אתנו בהופעות ובחתונות ותמיד נותן תחושה של ביחד. אם זה לקהל ואם זה לאמנים שמופיעים, האחדות והחיבור מורגש תמיד".

ברדוג, שהיה מתלמידיו הקרובים ביותר של המוהרא"ש שיק, חושף לראשונה את השיחה שהתקיימה בחדרי חדרים שהובילה להפקה: "יום אחד נכנסתי לחדרו של המוהרא"ש והוא הפנה אלי שאלה חריגה שלא ציפיתי אליה - 'פארוואס זינגסטו נישט אויף חתענעס?' (למה אתה לא שר בחתונות?). תמיד אמרו לי שיש לי קול ייחודי, אבל לא חשבתי שהשאלה תגיע דווקא מכיוונו של המוהרא"ש".

כעת, שנתיים לאחר פטירת המוהרא"ש, הוא משיק את הקליפ המשותף עם 18 המוזיקאים. הקליפ, צולם כמובן ביבניאל – מקום מושבו וקבורתו של המוהרא"ש שיק.

מילות השיר: וְאֶזְכֶּה לְחַדֵּש נְעוּרָי, הַיָּמִים שֶׁעָבְרוּ בַּחֹשֶׁךְ לְהַחֲזִירָם אֶל הַקְּדֻשָּׁה. וְתִהְיֶה יְצִיאָתִי מִן הָעוֹלָם כְּבִיאָתִי בְּלֹא חֵטְא. (מתוך התפילה שלאחר אמירת 'התיקון הכללי').

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר