לונדון החרדית גועשת

הרב יוסף דוויק מסר שיעור וחולל סערה: "זו בעיה גדולה"

רבה של קהילת "שער השמים" בלונדון מסר שיעור "בעייתי" והצליח לחולל סערה • לבקשת הרבנים הסיר את השיעור - אך טוען כי "אסור לרבנים להתעלם, זו בעיה גדולה" • כל הפרטים (חרדים, עולם)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יוסף דוויק (צילומסך: יוטיוב, Rabbi Joseph Dweck)

הרב החדש של הקהילה הותיקה 'שער השמים' בלונדון, הרב יוסף דוויק, הנשוי לנכדת מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצ"ל, מעורר סערה לאחר שדיבר בזכותם של "אנשי התועבה" ואמר כי יש להכיר בהם ולהכיר במציאות החדשה שבה ישנה תופעה כזו ולקבלם ואף אמר כי התופעה מצויינת בעיניו.

את הדברים אמר הרב דוויק בשיעור בן שעה וחצי שנשא לקהילה והוקדש לנושא זה, כאשר דבריו אלו גררו ביקורת רבה על עצם העלאת הנושא ועל התוכן החריג המנוגד להלכה.

רבני לונדון, ובהם הגאון רבי אהרון בסוס משכונת גולדס גרין בלונדון, תקפו אותו בחריפות על דבריו אלה ואמרו כי הוא מעוות את התורה ודבריו פסולים.

הגר"א בסוס יחד עם כמה רבנים נפגשו עם הרב דוויק ולאחר פגישתם הסיר הרב דוויק את השיעור מעורר המחלוקת ממאגר השיעורים באינטרנט אך הבהיר כי אינו חוזר בו מן הדברים.

לטענתו, כל הדברים שאמר הם בהתאם להלכה, והסרת השיעור נועדה אך ורק למנוע מחלוקת. הרב דוויק הסביר עוד ששיערו הוא חלק מסדרה של שיעורים בהשקפה שהוא נותן המבוססים על מקורות מהתורה.

לדברי הרבנים בלונדון, דבריו של הרב דוויק עוררו סערה לאחר שאמר בבדבריו המקוממים כי השתנו הזמנים ומה שלא היה מקובל פעם יכול להיות מקובל היום, לכן יש להתייחס אחרת לאנשי התועבה. בהמשך דבריו אף הגדיל לעשות והשווה את התופעה לפמיניזם ואמר שבעיניו הן תופעות מבורכות וטובות לאנושות.

בדברים שנשא הגר"א בסוס בבית הכנסת 'כנסת יחזקאל', הוא תקף בחריפות את הרב דוויק ואמר: "קשה להאמין שהדברים האלה יצאו מפה של בן אדם שמכנה את עצמו רב אורתודוקסי".

ל"כיכר השבת" נודע כי בימים אלה שוקלים רבני לונדון את דרכי התגובה לדברים.

הרב דוויק הגיע ללונדון לפני כשנתיים מניו יורק שם שימש רב קהילה ונחשב בעבר לבעל דעות חריגות, גורמים המכירים את הרב מהעבר אומרים ל"כיכר השבת" כי התבטאויותיו האחרונות הן חריגות גם ביחס לדברים שנשא בעבר ומדובר בעליית מדרגה משמעותית.

בתגובה ל"כיכר השבת" אמר הרב דוויק כי "לדעתי אין מנהיגות מהציבור החרדי בנושא ואנו מפסידים את הנוער (לא רק מי שנאבק עם זה באופן אישי) שאם יש בפניהם לבחור בין לכלול אנשים שונים בתוך הציבור לבין הלכה ויראת שמים, אלפים יבחרו לכלול. וזו בעיה גדולה שלדעתי אסור לרבנים להתעלם ממנה".

לדבריו: "לדאבוני עמיתי לתורה ייחסו רעיונות לדבריי שלא נאמנים למה שהתכוונתי. אני דואג על הדור הצעיר שעוזבים תורתנו מחוסר מנהיגות והדרכה".

הרב הוסיף ואמר ל"כיכר השבת" כי "אני לא אמרתי שיש לקבל אותם כמות שהם. אני ציינתי כמה פעמים שהמעשה וגם אביזרייהו אסורים. העליתי את הנושא כי הוא עניין נפוץ גם הקהילה הדתית וכל הנוער שואלים בעניין ואין מענה מתאים מהציבור הדתי.

"זה לא ויכוח עם רבני לונדון והם לא תקפו אותי בכלל. אם יש עוד רב או דיין חוץ מהרב בסוס נא להזכיר שמו. אך ורק הרב בסוס תקף מבלי לקבל החלטת הדיינים ועשה את הכל בעצמו. הדיינים ישבו איתי וביקשו שאוריד את השיעור. וקיבלתי והסכמתי".

"אין צריך לומר שאסור לנו לזוז מההלכה הקדושה. אבל אנו חייבים להתייחס לציבור הנבוך בעניין", אומר הרב דוויק, ומדגיש כי "לא הבהרתי שאיני חוזר בי מהדברים, אני קבלתי והסכמתי שדבריי לא היו ראויים למסור לציבור הרחב, ושיש יותר לחוש ולהיזהר בדבריי, וקבלתי ועשיתי כדעת וכבקשת הדיינים מנהיגי הקהילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר