אושרה הקמת יישוב חדש למפוני עמונה

המנהל האזרחי אישר את הקמתו של יישוב חדש למפוני היישוב עמונה. היישוב יוקם בעמק שילה על אדמות מדינה, התושבים דורשים צו אלוף שיקבע את רישוי היישוב (בארץ)

פינוי עמונה, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90 )

המנהל האזרחי אישר הבוקר (ראשון) את תחום השיפוט של הקרקע שעליה ייבנה היישוב החדש למפוני היישוב עמונה, התכנית אושרה גם על ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב פולי מרדכי לאחר אישור הדרג המדיני.

תושבי עמונה שפונו מבתיהם לפני שלושה חודשים וחצי דורשים עדיין שהמדינה תמציא צו אלוף שיאפשר את הקמת היישוב הזמני.

היישוב יוקם על קרקע בתחום השיפוט באזור עמק שילה בבנימין בקרקע השייכת למדינה. עוד הוחלט כי ליישוב יינתן סמל כפי שדרשו התושבים.

כעת יש להכין את התכניות ליישוב דוגמת תשתיות מים חשמל מים ופריסת מקומות למבני המגורים. דבר שיעשה בשיתוף המועצה האזורית מטה בנימין.

פינוי עמונה (צילום: דוברות המשטרה)

נכון להיום כל 30 המשפחות שפונו מעמונה מתגוררות באכסניית נוער ביישוב עופרה שבבנימין, המשפחות הודיעו לא אחת כי יעזבו את אכנסיית הנוער רק למבני קבע ביישוב חדש שתקים עבורם המדינה.

יו"ר מטה עמונה אביחי בוארון מסר בתגובה: "לצערנו מוקדם לשמוח. ההחלטה הזו היא עוד שלב בהליך תכנוני בירוקרטי ארוך ומייגע שיכול לקחת שנים רבות. אנחנו שבים ואומרים: רק צו אלוף להקמת אתר מגורים זמני יכול להוציא אותנו מהמצוקה שאליה נקלענו. שנת הלימודים הבאה תחל עוד כמה חודשים ואנו וילדינו לא יודעים מה צפוי לנו בשנה הבאה. נכון לעכשיו אנחנו תקועים באכסניית נוער כבר ארבעה חודשים, בתנאים קשים ובעתיד לוט בערפל.

עוד נאמר בהודעת המפונים: "אנחנו פונים לראש הממשלה וקוראים לו לכבד את עצמו ואותנו, ולאפשר לנו להקים את היישוב החדש כפי שסיכמנו איתו. על פי ההסכם העבודות להקמת היישוב היו אמורות להתחיל עד סוף מרס. נכון להיום חודשיים אחרי ואין זכר לתחילת עבודות. אנו מצפים שראש הממשלה יורה מיידית ליועץ המשפטי לממשלה להוציא צו אלוף שיאפשר תחילה מיידית של העבודות. רק אז נדע שראש הממשלה לא מפר את ההסכם איתנו ושהישוב החדש אכן ייבנה מיידית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר