סערה בבריטניה

מפלגת הלייבור גינתה את היו"ר קורבין שפקד את קבר המחבל ממינכן

זעזוע בבריטניה בכלל ובמפלגת הלייבור בפרט לאחר שיו"ר המפלגה ג'רמי קורבין התפאר בכך שביקר בקברו "של מי שחוסל ע"י המוסד" - אחד ממחבלי טבח הספורטאים הישראלים במינכן (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרוגי הטבח במינכן (צילום: אתר שגרירות ישראל באו"ם)

יו"ר מפלגת הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, זכה היום (שני) לגינוי על ידי מפלגתו שלו, לאחר שהודה כי השתתף בטקס אזכרה לאחד המחבלים שביצעו את טבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן ב-1972.

אתמול סיפר קורבין כי בשנת 2014, פחות משנה לפני שנבחר לעמוד בראש המפלגה, נסע לתוניסיה והשתתף בטקס אזכרה לפעילי ארגונים פלסטינים, כשאחד מהקבורים במקום הוא המחבל עטאף בסיסו.

לאחר מכן פרסם קורבין טור בעיתון ובו תאר את הטקס בו השתתף לפני 3 שנים, במלים "במקום בו הניחו זרים על קבריהם של מי שחוסלו על ידי המוסד בפריז בשנת 1991".

ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור (צילום: שאטרסטוק)

הדברים עוררו זעם גדול, בעיקר בקרב יהודי בריטניה, וזמן קצר לאחר מכן פרסם גורם מטעמו של קורבין הודעה: "אלו טענות קלושות, כמובן שקורבין מגנה את טבח הספורטאים במינכן" - מה שלא מנע מארגון 'ידידי הלייבור של ישראל' להצטרף לגינויו של קורבין.

"זה חלק מדפוס התנהגות מאוד מטריד. זה כמעט בלתי יאומן שמנהיג מפלגת הלייבור ישתתף בטקס המכבד אדם ברצח אכזרי של ספורטאים ישראלים חפים מפשע", אמרו בארגון היהודי. "לצערנו, נראה כי מדובר בדפוס התנהגות מטריד ואנו מבקשים הבהרות דחופות ממנהיגי המפלגה", נאמר בהודעת תומכיה היהודים של מפלגתו, הלייבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר