בדיקה מעניינת

בעזרת "גשם מטפטף": רק 2 אחוז מהחרדים בפייסבוק

התהליכים שלכאורה עוברת החברה החרדית כנראה לא כל כך דרמטיים, לפחות לפי נתוני סקר שבדק היכן נחשפו בני המגזר לזמזום הטורדני של המורה הערבית "גשם מטפטף" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דפים חרדיים פופולריים בפייסבוק (צילום מסך)

בסקר שערך לאחרונה מכון המחקר 'סקר כהלכה', ופורסם באתר פאשקעוויל', נבדק כמה מהחרדים נמצאים ברשתות החברתיות. שאלה שלא קל לענות עליה מבדיקה בשטח, ברשתות עצמן, מאחר וחלק מהפרופילים החרדיים בפייסבוק הם כידוע פיקטיביים.

כמו כן, בסקר נבדקה מידת השפעת של הרשתות החברתיות, דוגמת פייסבוק, במגזר החרדי. מה שעזר למחקר המסקרן, הוא השיר "גשם גשם מטפטף" ששותף והועלה פעמים רבות בפייסבוק לפני פורים האחרון, אותו זמזמה מורה ערבייה לתלמידיה.

בסקר הטלפוני שמבוסס על מדגם מקרי של 403 משיבים, המייצגים את האוכלוסייה החרדית הבוגרת (מעל גיל 18) על פי התפלגות זרמים עיקריים, מגדר ואזור מגורים – נשאלו השאלות הבאות: האם שמעת את השיר "גשם גשם מטפטף"? מי שענה בחיוב, נשאל שאלה נוספת: "היכן שמעת אותו"?

המורה ג'יהאן ג'אבר מבצעת את השיר

להלן פילוח התשובות - כ-2 אחוז בלבד נחשפו לשיר בפייסבוק. פחות מאחוז (שתי נשים) שמעו אותו בטלוויזיה, אך לא פחות מ-51 אחוז (כמחצית מהמגזר) הכירו כך את השיר הישראלי: 20 אחוז שמעו אותו מחברים, 9 אחוז שמעו אותו בווטסאפ, עוד 6 אחוז נחשפו אליו באינטרנט (כולל יוטיוב), 5 אחוז במייל ו-3 אחוז שמעו את השיר מילדים, נכדים ומתלמידים. שאר האחוזים שמעו את "גשם מטפטף" בחתונות, רמקולים ברחובות וכדומה.

מענין לציין, כי החשיפה הגבוהה בוואטספ היא לגברים יותר מלנשים, אך בשאר אופני החשיפה לא קיים פער מובהק בין גברים ונשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר