שוחררו ללא תנאים

השר דרעי נחקר 11 שעות: "עניתי על כל שאלות החוקרים"

לאחר כ-11 שעות, הסתיימה חקירתו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי. "יש לי אמון במערכת אכיפת החוק ואני קורא לציבור להתאזר בסבלנות" מסר דרעי לאחר החקירה. בין החשדות נגדו: הלבנת הון (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 93 )

הערב (שני) הסתיימה חקירתם של יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה. החקירה נמשכה כאחת עשרה שעות במשרדי יחידת להב 433 בלוד.

דרעי מסר לאחר החקירה: "שיתפתי פעולה באופן מלא ועניתי על כל שאלות החוקרים. כמו שאמרתי, יש לי אמון במערכת אכיפת החוק ואני קורא לציבור להתאזר בסבלנות ולכבד את החקירה. אמשיך בעזרת השם במלוא הכוח והתנופה בעשיה הציבורית".

במשטרה אמרו הערב כי "החל משעות הבוקר ועד לפני זמן קצר נחקר ביחידת להב 433 - יאח"ה, חבר הכנסת והשר אריה (מכלוף) דרעי בחשד להלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס. החקירה משותפת למשטרת ישראל, רשות המיסים (חקירות מס הכנסה ת"א) והרשות לאיסור הלבנת הון במשרד המשפטים. מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב בפרטים נוספים מחקירות מתנהלות".

אריה ויפה דרעי, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מרבית הנחקרים שעוכבו הבוקר לחקירה שוחררו ללא תנאים מגבילים. בין הנחקרים: מנכ"ל משרד הפריפריה הנגב והגליל אראל משעל, שמסר כי שיתף פעולה בחקירה וענה לשאלות החוקים. בכיר נוסף שנחקר הינו חבר מועצת עיריית ירושלים משה ליאון, ששוחרר גם הוא ללא תנאים מגבילים. לדבריו הוא נחקר על התקופה בה היה דרעי איש עסקים פרטי.

השר דרעי ורעייתו יפה נחקרו במשך שעות ארוכות - בחדרים נפרדים - בחשד להעברת כספים ממשרד הנגב והגליל לעמותת 'מפעלות שמחה' שבניהול יפה דרעי ומשם לבני משפחה. כמו כן, נחקרו איש עסקים בכיר ובנו, הידועים כנדיבים גדולים התורמים לעולם התורה בארץ הקודש ולמוסדות חב"ד ברחבי העולם.

עוד נחקרו בפרשה גם אחיו של השר דרעי, עו"ד שלמה (מומו) דרעי ובתו. יצוין כי השר אריה דרעי הצהיר מספר פעמים כי הוא סומך על גורמי האכיפה וישתף פעולה במהלך החקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר