עימות חסר תקדים

נשיאת העליון מרים נאור רומזת ומאיימת על שקד ב... עתירה לבג"ץ

שרת המשפטים מהבית היהודי מסרבת להשלים עם שיטת בחירת הנשיא הבא של בית המשפט העליון, שאמור להביא שוב נשיאה שמאלנית, ומקבלת רמיזה ברורה מהנשיאה (חוק)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נאור ושקד. ארכיון (צילום: מוטי קמחי, ynet)

סכסוך חריף בין נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור לשרת המשפטים איילת שקד, במרכזו - מינוי הנשיא הבא של בית המשפט העליון ואופן בחירתו.

נאור שלחה היום (שני) מכתב חריג בתוכנו לשקד, בשל כוונתה של זו לדחות את מועד ישיבת הוועדה לבחירת שופטים שאמורה לדון במינוי המדובר. עד כה היתה נהוגה במערכת המשפט בישראל 'שיטת הסניוריטי', לפיה הוותיק מבין השופטים הוא שממונה לתפקיד הרם.

עם פרישתה הקרובה של נאור לגמלאות, היתה אמורה לפי שיטה זו השופטת אסתר חיות להיבחר לנשיאת העליון הבאה והשופט חנן מלצר לסגן שלה, בישיבת הוועדה לבחירת שופטים.

אלא שהשרה שקד לא מעוניינת בשיטה זו שמובילה לבחירת השופטים שהללו שנחשבים לשמאלנים עבורה, ולכן החליטה שלא לשלוח לפרסום ברשומות את שמות המועמדים לתפקיד נשיא בית המשפט העליון ומשנהו ולדחות את ישיבת הוועדה שנקבעה ל-18 ביולי.

הנשיאה נאור כותבת לכה בהקשר לכך: "אין אני רואה הצדקה לדחיית ישיבת הוועדה שנועדה לבחירת הנשיא והמשנה לנשיא. כידוע, נושאי משרה אלה עתידים להיכנס לתפקידם בעוד חודשים ספורים ויש חשיבות לבחירתם כעת. בפרט הכרחי לבחור את הנשיא כדי לדאוג לחילופים תקינים, לסידורי אבטחה ולאיוש הסגל הבכיר המסייע לו בתפקידו".

לדבריה, "נדמה כי הסיבה היחידה לשאיפה לדחות את ישיבת הוועדה היא שלא הצלחנו עד כה להגיע להסכמות בעניין זהות שני שופטי בית המשפט העליון שייבחרו במקום השופטים יורם דנציגר ואורי שהם, הפורשים לגמלאות בחודשים מארס ואוגוסט בשנה הבאה", ובכך - סבורים פרשנים משפטיים - היא ככל הנראה רומזת לה שהיא צפויה לספוג עתירה לבג''ץ נגד צעדיה.

שקד מיהרה להגיב לנאור במכתב ששוגר לכלי התקשורת: "מכתבך מבקש לבחור את נשיא בית המשפט העליון הבא למעלה ממאה ימים בטרם פרישתך, ולפיכך - ללא כל נחיצות בעת הזאת. הוועדה לבחירת שופטים צפויה להתכנס ב-18 ביולי כשעל סדר היום יהיה דיון עקרוני ציבורי בשאלת אופן בחירת נשיא לבית המשפט העליון ומנגנון הסניוריטי".

"רשימת המוזמנים, שתכלול גם מי שאינם נמנים עם חברי הוועדה, תיקבע בהמשך. רק לאחר הדיון העקרוני ייקבע מועד לישיבת הוועדה בה נקבע את זהות נשיא בית המשפט העליון ומשנהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר