אלימות משטרתית

ילד בן 10 נעצר ונמלט ואמו נאזקה בידיה

במהלך אירוע העדה החרדית בבית שמש נראה אחד השוטרים כשהוא מתנפל על אחד הילדים וגורר אותו לעבר הניידת. לאחר מכן גם אמו נעצרה בידי השוטרים ונאזקה בידיה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

הברוטליות המשטרתית כנגד אוכלוסיות מוחלשות מסעירה את הרשתות החברתיות, כשמדי תקופה צצים להם עוד ועוד טענות מלוות בסרטונים קשים בהם נראים שוטרי משטרת ישראל כשהם מפעילים כוח רב ללא סיבה נראית לעין במקרים רבים כנגד חרדים שנתפסים כקורבנות קלים יותר.

אמש (ב') התקיים טקס קבלת פנים בעיר בית שמש לבנימין פרידמן מהעדה החרדית ששוחרר לאחר חצי שנה שהיה כלוא בכלא 4 בעוון תקיפת שוטרים בהפגנות נגד גיוס בנות.

המשטרה שהגיעה למקום בכוחות גדולים לא התערבה במהלך הטקס למעט שוטר בודד שנעמד בסמוך לטקס במקום בו התרכזו ילדי העדה החרדית.

הילדים החלו לשיר "עוצו עצה ותופר" כשהם מצביעים על השוטר, תוך מספר דקות השוטר איבד את סבלנותו. במקום להתרחק מעט ממרכז האירוע ולהוות גורם מתגרה, החל השוטר לפזר את הילדים בכוח.

בתיעוד וידאו מזעזע שהגיע לידי 'כיכר השבת' נראה השוטר הודף את הילדים אחורה וכשילד כבן 10 מתוך עשרות הילדים שהיו במקום נפל על הריצפה - תפס אותו השוטר בחזקה והחל לגרור אותו לכיוון הניידת, תוך שניות הגיעו שוטרים נוספים ופיזרו את הילדים באלימות וכשהם מחזיקים בילד באלימות קשה לכיוון הניידת.

בתיעוד נוסף נראית אמו של הילד זועקת ומתחננת לשוטרים שיעזבו את בנה לאחר שלא עשה דבר, אל השוטרים אוזקים אותה גם כן. הילד ברח מהדלת השניה של הניידת שהייתה פתוחה, אך אמו שנאזקה בידיה נלקחה על ידי השוטרים ושוחררה במרחק מספר רחובות מהאזור ככל הנראה בשל הבנת השוטרים כי עשו טעות במעצר המיותר.

התיעוד הקשה של מעצר כוחני כלפי ילד שהתבצע על ידי ארבעה שוטרים - ואמו שאזוקה בשני ידיה, מעלה שאלות קשות כלפי התנהלותם של השוטרים באירוע כמו זה, ומטרידה ביותר המחשבה כי משטרת ישראל לא תנהג כך גם כלפי אזרחים שאינם חרדים, וכי במידה כזו או אחרת הותר דמם של חרדים אלו.

יצוין כי בתיעוד שהתפרסם בכיכר השבת לפני כשבועיים מנסיון ליצור פרובוקציה מכוונת במאה שערים גם נראו השוטרים כשהם מתנפלים על ילדים קטנים באלימות חמורה וחסרת פרופורציה.

תגובת המשטרה לא התקבלה עד לעת פרסום הכתבה והיא תפורסם לכשתגיע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר