העלייה להר הבית

ירדן זועמת: המתנחלים טימאו את מסגד אל אקצא

לדברי הירדנים, העלייה להר הבית מזיקה ליחסים בין המדינות. בשבוע שעבר, אז צוין יום ירושלים, אמרו בירדן כי העלייה היהודית היא "חילול קדושת המקום ופגיעה ברגשות" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

משרד החוץ של ירדן גינה במהלך חג השבועות בחריפות עליית יהודים להר הבית תחת אבטחה של משטרת ישראל. לטענת הירדנים, מדובר בהליך שחוזר על עצמו במהלך השבוע האחרון.

בשבוע שעבר טענו בירדן כי "מתנחלים טימאו את מסגד אל-אקצה". כעת דורשים הירדנים מישראל לעצור את "ההתקפות והפרובוקציות האלה באופן מיידי ולכבד את התפקיד של ירדן במתן חסות למקומות הקדושים לאיסלאם בירושלים - תפקיד שישראל הכירה בו בהסכם השלום בין המדינות".

"ההתנהגויות הללו" כותבים הירדנים, "הן בבחינת התגרות ברגשותיהם של המוסלמים ומהוות הפרה של סעיף 9 בהסכם השלום בין המדינות". הירדנים מציינים כי לישראל, שהיא - לדבריהם - הכוח הכובש במזרח ירושלים - מחוייבויות לחוק הבינלאומי ולחוק ההומניטרי הבינלאומי, הנחיות אמנת האג מ-1907, הסכם ז'נבה הרביעי מ-1949 והסכם האג מ-1954.

לדברי הירדנים, הצעד מזיק ליחסים בין המדינות. בשבוע שעבר, אז צוין יום ירושלים, אמרו בירדן כי העלייה היהודית להר הבית היא "חילול של קדושת המקום ופגיעה ברגשות המוסלמים בכל רחבי העולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר