סמוך לשגרירויות

כ-90 בני אדם נרצחו בפיגוע תופת בקאבול

הפיגוע גרם לנזק כבד לשגרירויות באזור, ושמשות עשרות מכוניות שהיו באזור הפיצוץ התפוצצו. עד כה, אף ארגון לא נטל אחריות לפיגוע הקשה והטאליבן הכחיש כל קשר (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

אחד הפיגועים הקשים ביותר שידעה בירת אפגיניסטן: לפחות 90 בני אדם נהרגו וקרוב ל-400 נפצעו בפיצוץ משאית זבל שבה הוטמנו מטעני חבלה ברובע הדיפלומטי בקאבול בירת אפגניסטן.

הפיגוע אירע סמוך לשגרירויות גרמניה, טורקיה, סין וצרפת בקאבול. למבני השגרירויות נגרם נזק רב בעקבות הפיצוץ.

שר החוץ של גרמניה מסר כי: "הפיגוע אירע בצמוד לשגרירות הגרמנית ונפגעו בו אזרחים ואנשים נוספים שפועלים למען עתיד טוב יותר לאפגנים. זה בזוי במיוחד שדווקא אלו האנשים שהותקפו. המתקפות האלה לא יעשו דבר לנחישות שלנו להמשיך לעזור לממשלה באפגניסטן לייצב את המדינה".

דובר משטרת קאבול אמר כי המטענים הוטמנו במשאית זבל, אולם למרות הסמיכות לשגרירות הגרמנית, אין זה אומר כי היא הייתה מטרת הפיגוע.

הפיגוע גרם כאמור לנזק כבד לשגרירויות באזור, ושמשות עשרות מכוניות שהיו באזור הפיצוץ התפוצצו. עד כה, אף ארגון לא נטל אחריות לפיגוע הקשה, אולם דפוס הפיגוע מזכיר פיגועים של מחבלי הטאליבן וארגון דאעש.

לפני כחודש, הכריזו הטאליבן על "מתקפת האביב" - סדרה של מתקפות צבאיות שנועדו לחזק פוליטית את הארגון. עם זאת, דובר מטעם הארגון אמר כי אין לו קשר לפיגוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר