מפזרת האשמות

קלינטון: טראמפ חבר ל-1000 סוכנים רוסיים

הילרי קלינטון שהפסידה בבחירות לנשיא דונלד טראמפ האשימה אותו ואת אנשיו בשיתוף פעולה עם 1000 סוכנים רוסיים שלדבריה מילאו את האינטרנט ב"פייק ניוז" (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קלינטון בראיון (צילום מסך)

המועמדת לשעבר לנשיאות ארה"ב, הילרי קלינטון יצאה למתקפה - ומאשימה את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואנשיו כי הם חברו ל-"1,000 סוכנים רוסים" כדי להציף את הרשתות החברתיות במהלך הקמפיין בחדשות שקריות.

קלינטון ששתקה יחסית עד עתה, טענה בראיון שנערך בוועידת היי טק שנערכה ליד לוס אנג'לס, כי חלק הארי של החדשות שפורסמו בפייסבוק בזמן הקמפיין היו "פייק ניוז". טראמפ הגיב לכך וצייץ: "הילרי קלינטון המושחתת מאשימה עכשיו את כולם פרט לעצמה, ומסרבת לומר שהייתה מועמדת נוראית. פוגעת בפייסבוק ואפילו בדמוקרטים".

קלינטון לעגה לציוץ המסתורי של טראמפ שהתברר לאחר מכן כטעות הקלדה בלבד שיצר את המילה המוזרה "קובפפה". "חשבתי שזה מסר מוסתר מהרוסים", אמרה.

לטענת קלינטון, טראמפ ובעלי בריתו השתמשו בטוויטר וברשתות חברתיות אחרות כדי להסיט את תשומת הלב של האמריקנים מהחקירות על ההשפעה הרוסית בקמפיין הנשיאות או מכוונת הרפובליקנים לבטל את רפורמת הבריאות של אובמה. "אסור לאפשר לטראמפ ובעלי בריתו את הסחות הדעת. הם איום", אמרה קלינטון. "הם רוצים להשפיע על המציאות. זה מה שעומד מולנו ואסור לנו לשתוק. אם זה בטוויטר, אם זה בפייסבוק ואם זה בכל מקום אחר".

קלינטון דיברה באריכות בראיון על המעורבות הרוסית לכאורה בבחירות 2016, והתייחסה להערכות המודיעין האמריקני שהרוסים סייעו לטראמפ להשיג את הניצחון המפתיע בבחירות: "איך הם ידעו איזה מסר להעביר? מי אמר להם? עם מי הם היו בקשר, עם מי הם זממו?". בהמשך אמרה כי כדי להצליח בכך, הרוסים היו חייבים "לקבל הדרכה מאמריקנים".

קלינטון הזכירה גם את "פיצה-גייט", הטענה השקרית כי הייתה מעורבת ברשת סרסור בילדים במסעדה בוושינגטון. "אני לוקחת אחריות על כל החלטה שקיבלתי, אבל זו לא הסיבה שהפסדתי", הבהירה והוסיפה "לדעתי הרוסים לא היו יכולים להשתמש במידע כנשק בלי עזרה מקבוצה ספציפית של אנשים. מאמריקנים". היא ציינה בנוסף כאמור כי "1,000 סוכנים רוסים" מילאו את פייסבוק בשקרים.

בנוסף תקפה קלינטון את טראמפ על כוונתו לפרוש מהסכם האקלים שנחתם בתקופת אובמה: "פרישה תהיה השלכת כל ההזדמנויות הכלכליות שהסכם פריז מעניק לארצות הברית. זה פשוט לא מובן". הלילה הודיע טראמפ כי בשעה 22:00 שעון ישראל יכריז על החלטתו הסופית בנוגע להסכם האקלים אם כי הסבירות היא שהוא מעוניין רק לפתוח את הסכם למשא ומתן לשנות חלקים ממנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר