הסוף לפרטיות?

גוגל מאפשרת חיפוש על פי נתונים אישיים

פיצ'ר חדש בעמוד החיפוש של גוגל מאפשר לעשות חיפוש לא רק על פי תמונות וחדשות אלא גם בנתונים האישים במייל. הפיצ'ר עדיין לא זמין לכולם וכבר מעורר מחלוקת (אינטרנט)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ענקית החיפוש 'גוגל' מוסיפה לשונית חדשה ומותאמת אישית לחיפוש בתיבת הדואר האלקטרוני ובאלבומי התמונות שלכם: הפיצ'ר חדש שנוסף לתוצאות החיפוש תחת לשונית "אישית" יציג תכנים מתוך מקורות פרטיים של משתמשים, דוגמת חשבון הג'ימייל וגלריית התמונות.

הלשונית האישית עובדת בדומה ללשוניות המוכרות של מנוע החיפוש, בהן "מפות", "תמונות" ו"חדשות". רק שהפעם במקום לקבל לינקים לאתרים חיצוניים, גוגל תציג תכנים מתוך החשבונות הפרטיים של המשתמשים ובכך תקל עליהם מלעשות חיפוש נוסף בתוך עמוד תיבת המייל.

כרגע הלשונית לא מופיעה כברירת מחדל, אלא יש ללחוץ על תפריט "עוד" ומשם לבחור בה. הפיצ'ר החדש עוד לא מופיע עבור כל המשתמשים, וגוגל משחררת אותו בצורה הדרגתית. אם הלשונית כן מופיעה - היא קיימת גם בגרסת הדסקטופ של מנוע החיפוש וגם במובייל.

לכאורה, מדובר ביישום האידיאלי של כלי החיפוש של גוגל שאמור להיטיב עם המשתמשים, אך הוא מעורר גם ביקורת לאור התחושה הלא נעימה שרבים חשים שבעצם כל פרטיהם חשופים עבור גוגל בצורה הכי ברורה למרות תחושת האשליה של הפרטיות בתוך תיבות הדואר האלקטרוני האישיות.

גוגל לא פרסמה הודעה על הוספת הלשונית האישית וייתכן שהיא עדיין בוחנת את הנושא ואת ההשלכות שלו מבחינה תדמיתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר